Ana içeriğe geç

Ücretsiz üye olun

  • Favori makalelerinize hızlı erişim sağlayın

  • Son dakika haberleri ve favori sürücülerle ilgili bildirimleri yönetin

  • Yorumlarınızla sesinizi duyurun

Russell'dan FIA'ya güvenlik çağrısı: "Düzlük Modu'nda ön kanat adeta çalışmıyor"

George Russell, FIA'ya yeni bir güvenlik endişesi nedeniyle çağrıda bulundu. Mercedes pilotu, Düzlük Modu sisteminde değişiklik yapılmasını talep etti.

George Russell, Mercedes

George Russell, Mercedes

Fotoğraf: Sam Bagnall / Sutton Images via Getty Images

Albert Park pistinde pole pozisyonundan start alan George Russell yarışı kazanmayı başarsa da, ilk turlarda Charles Leclerc ile verdiği mücadelede aracın davranışından memnun kalmadığını söyledi.

Ferrari pilotuyla yaşadığı mücadele sırasında Russell ciddi önden kayma yaşadığını ve bunun Düzlük Modu'nun aerodinamik etkisinden kaynaklandığını belirtti.

Altı kez Grand Prix kazanan Britanyalı pilot, düşük yere basma kuvveti konfigürasyonu devreye girdiğinde ön kanadın etkisinin çok ani şekilde azalmasını istemediğini ifade etti.

Russell şunları söyledi: "Bugünkü yarışı ve mücadeleleri yaşadıktan sonra FIA'dan isteyeceğim tek şey şu: Düzlük Modu açıldığında ön kanadın bu kadar agresif şekilde düşmemesi."

George Russell, Mercedes

George Russell, Mercedes

Fotoğraf: Dom Gibbons / Formula 1 via Getty Images

"Düzlük Modu'nu açtığımızda ciddi şekilde önden kayma yaşıyoruz. Charles'ın arkasındayken hava koridorundan çıkmaya çalıştığımda ön kanadım çalışmıyormuş gibi hissettirdi."

"Bunu biraz geliştirmemiz gerekecek gibi görünüyor çünkü zaman zaman oldukça riskliydi."

Melbourne'de özellikle 8 ve 9. virajlar arasındaki uzun ve hızlı bölüm, Russell'ın bahsettiği sorunun en çok hissedildiği nokta oldu. Bu bölümde pistteki dördüncü Düzlük Modu aktivasyon bölgesi yer alıyordu. Söz konusu bölüm hafta sonu boyunca zaten tartışmaların merkezindeydi.

Cumartesi sabahı FIA, pilotlardan gelen geri bildirimler sonrası oradaki Düzlük Modu bölgesini kaldırma kararı aldı. Ancak takımların, bu değişikliğin üçüncü antrenman seansı öncesinde büyük hazırlık gerektireceğini belirtmesi üzerine federasyon geri adım attı.

Russell, sezonun geri kalanında daha temkinli bir yaklaşım benimsenmesinin herhangi bir dezavantaj yaratmayacağını düşünüyor.

Britanyalı pilot sözlerini şöyle tamamladı: "Güvenlik açısından bunun yarışları daha güvenli ve daha iyi hâle getireceğini düşünüyorum. Açıkçası bunun uygulanmasının herhangi bir dezavantajını görmüyorum."

Önceki haber Montoya: "Lindblad'ın Verstappen'e yaptığı savunma beni şaşırttı"
Sonraki haber Verstappen, Nürburgring 24 Saat yarışına katılacak

Öne Çıkan Yorumlar

Son Haberler