Russell: “Bir tur farklı olsa galibiyet benimdi”
George Russell, Japonya GP’de yaşadığı teknik sorunların ve stratejik gelişmelerin galibiyeti kaçırmasına neden olduğunu söyledi.
George Russell, Mercedes
Fotoğraf: Simon Galloway / LAT Images via Getty Images
Yarışın ilk kısmını ve güvenlik aracı sürecini değerlendiren Russell, sonucu belirleyen anların çok ince farklarla şekillendiğini vurguladı.
“Startımız yine normaldi, yani kötüydü. Güvenlik aracının yarışa dahil olmasıysa tamamen belirleyici oldu. Bir tur farklı olsa yarışı kazanabilirdik. Tüm bunlar elbette yarışın bir parçası ama sonrasında her şey üst üste geldi.”
“Güvenlik aracından sonra bataryayı tekrardan şarj edemedim, bu yüzden Lewis beni kolayca geçti. Daha sonra Charles ile olan mücadelede de yine batarya nedeniyle hızım yoktu ve o da beni geçti.”
“Pit stopuysa neden o anda yaptığımızı tam bilmiyorum, muhtemelen Charles’ın yaklaşması yüzündendi. Ama bu tamamen şans işi; eğer bir tur sonra yapsaydık yarışı kazanmış olabilirdik. Eğer kaza olmasaydı da belki pite girmediğimiz için pişman olacaktık.”
George Russell, Mercedes
Fotoğraf: Lars Baron / LAT Images via Getty Images
Son haftalarda yaşanan sorunların daha çok kendi etrafında şekillendiğini söyleyen Russell, bunu bir şanssızlık olarak değerlendirdi. “Şu an son iki hafta sonuna baktığınızda, yaşadığımız tüm sorunlar sanki benim başıma geliyor gibi ve bu yükü ben taşıyorum.”
“Bu tamamen olayların nasıl geliştiğiyle ilgili, diyecek başka bir şey bulamıyorum. Yeni araçlar bu tip şansa bağlı olayları biraz daha mümkün hale getiriyor. Antrenmanlarda hiç sorun yaşamadık ama problemler sıralamalarda meydana gelmeye başladı. Lando’nun ise sıralamalarda sorunu yoktu ama antrenmanlarda vardı. Yani tamamen şans işi.”
Şampiyona mücadelesinde ivme kaybettiği yönündeki yorumlara katılmayan Russell, sezonun henüz çok başında olduklarını hatırlattı: “Hiç katılmıyorum. 22 yarışın sadece üçüncüsündeyiz. Bugün bir tur farklı olsa galibiyet benimdi, buna eminim.”
“Çin’de de aynı şekilde; sıralamadaki sorunu yaşamasaydım belki pole pozisyonunu alıp yarışı kazanabilirdim. Tüm bunlar yarışın doğası. Şimdi önümüzde uzun bir ara var, yani ivmeleri sıfırlayıp yeniden başlayacağız.”
Bu İçeriği Paylaşın veya Kaydedin
Abone olun ve Motorsport.com'a reklam engelleyicinizle erişin.
Formula 1'den MotoGP'ye kadar doğrudan padoktan haber yapıyoruz çünkü biz de sizin gibi sporumuzu seviyoruz. Uzman gazeteciliğimizi sunmaya devam etmek için web sitemiz reklam kullanıyor. Yine de size reklamsız bir web sitesinin keyfini çıkarma ve reklam engelleyicinizi kullanmaya devam etme fırsatı vermek istiyoruz.
Öne Çıkan Yorumlar