Ana içeriğe geç

Ücretsiz üye olun

  • Favori makalelerinize hızlı erişim sağlayın

  • Son dakika haberleri ve favori sürücülerle ilgili bildirimleri yönetin

  • Yorumlarınızla sesinizi duyurun

Piastri: "Regülasyon değişikliklerinde sürücü etkisi çok az olmalı"

Oscar Piastri, Formula 1'de kural değişikliklerine ilişkin tartışmalarda sürücülerin etkisinin 'çok sınırlı' olması gerektiğini ve fazla müdahalenin yarışları sıkıcı hale getirebileceğini söyledi.

Oscar Piastri, McLaren

Oscar Piastri, McLaren

Fotoğraf: Steven Tee / LAT Images via Getty Images

Özellikle son dönemde F1'de 2026 teknik regülasyonları tartışılırken, sürücülerden daha fazla görüş alınması gündeme gelmişti. Ancak Oscar Piastri, bu sürecin aşırı sürücü etkisine bırakılmasının doğru olmadığını savunan isimler arasında yer alıyor.

Piastri, pilotların özellikle güvenlik konuları dışında regülasyon tasarımında belirleyici olmaması gerektiğini ifade etti.

Piastri, "Dürüst olmak gerekirse, çok az olmalı."

"Bence biz sadece belli bir seviyede dahil olmalıyız; özellikle güvenlik gibi konularda. Ama sürücülere en iyi araçları, en iyi lastikleri, en iyi motorları ve bunun gibi şeyleri verirseniz, ortaya çıkan yarışlar muhtemelen çok eğlenceli olmaz. Yani bir yerde bir sınır olmalı."

"Güvenlik açısından bizim görüşlerimizin alınması önemli çünkü en nihayetinde en riskli durumları en iyi biz biliyoruz. Bu yüzden o taraf kritik."

"Ama sürüş tarafına gelirsek, sürücüler her zaman bir şeylerden şikayet eder. Bu yıl bazı endişeler gerçekten haklıydı ama güvenlik ana sebep olmalı."

"Eğlence tarafında ise bizim görüşlerimiz tamamen belirleyici olmamalı, sadece dikkate alınmalı." dedi.

Önceki haber Vasseur: "Start prosedürlerinin değişmesi bize haksızlık oldu"
Sonraki haber EA Sports, güncellenen F1 2025 oyunun kapağını yayınladı

Öne Çıkan Yorumlar

Son Haberler