Perez: "En iyiler arasında olduğumu kendime kanıtladım"
Cadillac ile Formula 1 gridine geri dönen Perez, kendi performansından memnun olduğunu söyledi ve potansiyellerini tam olarak yansıtmalarını engelleyen tek şeyin operasyonel hatalar olduğunu ekledi.
Sergio Perez, Cadillac Racing
Fotoğraf: Sam Bagnall / Sutton Images via Getty Images
Sezon başlamadan önce Mario Andretti’ye Cadillac takımının griddeki ilk yılından ne bekledikleri sorulduğunda, Amerikalı danışman net bir yanıt vermişti: İlk sezonlarında kesinlikle kötü bir görüntü çizmeyeceklerdi.
Geride kalan beş Grand Prix hafta sonunun ardından Andretti'nin bu sözleri büyük oranda doğru çıktı. Takım şu an için gridin en arkasında yer alsa da rakipleriyle arasındaki zaman farkı oldukça az.
Valtteri Bottas ve özellikle Sergio Perez, Formula 1 tecrübelerini kullanarak Cadillac’ın bu yeni arenaya adaptasyon sürecini hızlandırdılar. Ancak Perez, gelişim hızının daha da artması gerektiği görüşünde.
Kanada Grand Prix’sinin ardından basına konuşan Perez, takıma şu uyarılarda bulundu: "Operasyonel tarafta hâlâ çok büyük eksikliklerimiz var ve performans kazanımlarımızı tam olarak piste yansıtamıyoruz.”
“Bu yüzden şu anki aracın performansını en üst düzeye çıkardığımızdan emin olmalıyız.”
“Şu an sabırsızlanıyorum çünkü operasyonel anlamda ciddi sıkıntılarımız var. Bunu acilen düzeltmeliyiz ve büyük bir acelemiz var, çünkü potansiyel sonuçları kaçırıyoruz."
Sergio Perez, Cadillac Racing
Fotoğraf: Brett Farmer / LAT Images via Getty Images
Deneyimli Meksikalı pilot, cumartesi günkü sıralama turlarını örnek göstererek takımın yönetim şeklinin iyi bir sonuç almalarına engel olduğunu belirtti. Diğer yandan aracın saf performansının adım adım geliştiğini de ekledi: "Bu konuda ilerleme kaydediyoruz. Ancak operasyonel olarak çok gerideyiz ve Monako ile başlayacak olan Avrupa sezonunu göz önünde bulundurarak bir çıkış yolu bulmalıyız."
Red Bull Racing ile galibiyetler için savaştığı ve dünya ikincisi olduğu sezonların ardından Perez, artık gridin en arkasında mücadele ediyor. Dışarıdan bakıldığında bu durum pek fark edilmese de Meksikalı pilot, takım arkadaşı Valtteri Bottas'ı düzenli olarak geride bıraktığı güçlü bir sezon geçiriyor.
Kendi performansından son derece memnun olduğunu dile getiren Perez, F1'e geri dönüş motivasyonunu şu sözlerle özetledi: "Kendi performansımla ve sürüş seviyemle gurur duyuyorum.”
“Formula 1'e geri döndüğüm ve en iyiler arasında yer aldığımı kendime kanıtladığım için çok mutluyum. Bu mücadeleyi gerçekten seviyorum ve sergilediğim performanslardan ötürü çok memnunum."
Sergio Perez, Cadillac Racing
Fotoğraf: Guido De Bortoli / LAT Images via Getty Images
Perez ve Cadillac ikilisi henüz bu sezon puanla tanışamadı. Yaklaşık iki hafta sonra Monte Carlo sokaklarında düzenlenecek yarışın bu durumu değiştirebileceğini uman Perez, "Monako bildiğimiz Monako'dur. Benzersiz bir fırsat sunar ve her şey mümkün olabilir. Bu yüzden umarım orada gerçekten güçlü bir performans gösterebiliriz" diyerek sözlerini tamamladı.
Bu İçeriği Paylaşın veya Kaydedin
Abone olun ve Motorsport.com'a reklam engelleyicinizle erişin.
Formula 1'den MotoGP'ye kadar doğrudan padoktan haber yapıyoruz çünkü biz de sizin gibi sporumuzu seviyoruz. Uzman gazeteciliğimizi sunmaya devam etmek için web sitemiz reklam kullanıyor. Yine de size reklamsız bir web sitesinin keyfini çıkarma ve reklam engelleyicinizi kullanmaya devam etme fırsatı vermek istiyoruz.
Öne Çıkan Yorumlar