Ana içeriğe geç

Ücretsiz üye olun

  • Favori makalelerinize hızlı erişim sağlayın

  • Son dakika haberleri ve favori sürücülerle ilgili bildirimleri yönetin

  • Yorumlarınızla sesinizi duyurun

Perez: “En iyi araca sahip olmasak bile bu takımın bir parçası olmak çok keyifli”

Sergio Perez, Kanada GP öncesi basına yaptığı açıklamalarda takımının gelişimine ve mevcut problemlere değindi.

Sergio Perez, Cadillac Racing

Sergio Perez, Cadillac Racing

Fotoğraf: Sona Maleterova / Getty Images

Cadillac pilotu Sergio Perez, takımının 2026 sezonundaki gelişim süreciyle ilgili konuşurken özellikle Miami’de kullanılan güncellemelerin performanstan çok 'anlayış' açısından kritik olduğunu söyledi.

Deneyimli pilot, takımın hâlâ birçok alanda eksik olduğunu kabul ederken, özellikle enerji yönetimi, lastik kullanımı ve düşük hızlı viraj performansına dikkat çekti.

Perez, Miami’ye getirilen güncellemelerin takım için önemli bir dönüm noktası olduğunu belirterek şöyle dedi: “Yeni bir takım olarak güncellemeleri araca getirdiğiniz ve performansı ölçmeye başladığınız zaman asıl zorluklar başlıyor.”

“Miami bizim için kesinlikle çok iyi bir adımdı. Belki doğrudan performans bakımından değil ama paketi anlamak açısından çok önemliydi. Şu an sahip olduğumuz aracı geliştirmemizi ve her açıdan optimize etmemizi sağlayacak şey de bu.”

“Saf yere basma kuvveti açısından hâlâ çok gerideyiz.”

Sergio Perez, Cadillac Racing

Sergio Perez, Cadillac Racing

Fotoğraf: James Sutton / Formula 1 / Formula Motorsport Ltd via Getty Images

“Ayrıca yarış temposu ve lastik yönetimi konularında da eksiklerimiz var. Bunların çözümü bizim için sıradaki büyük adım olacak çünkü birkaç tur boyunca diğer araçlarla mücadele edebiliyoruz ama ardından lastikleri çok hızlı tüketiyoruz ve performans kaybediyoruz.”

Perez, takımın sadece araç performansında değil, hafta sonu hazırlığı ve veri işleme süreçlerinde de gelişime ihtiyacı olduğunu söyledi: “Bu konularda hâlâ çok erken bir aşamadayız.”

“Hafta sonu öncesi hazırlıklarda ve yarış sonrasındaki analizlerde eksiklerimiz var. Dünyanın en iyi takımlarıyla mücadele ederken onların veri işleme ve analiz hızına ulaşmak kolay değil.”

Bununla birlikte takımın doğru yönde ilerlediğini düşündüğünü belirten Perez, “Miami istediğimiz kadar güçlü değildi ama pozitifti.” ifadelerini kullandı.

Kanada GP hafta sonunun sprint formatında düzenlenecek olması hakkında da konuşan Perez, bu formattaki hafta sonlarının sürpriz sonuçlar yaratabileceğini söyledi: “Bu tarz hafta sonları her zaman biraz piyango gibidir.”

“Çok iyi de gidebilir, çok kötü de. Pek fazka hazırlık süreniz olmuyor dolayısıyla basit yanlışlar yapabiliyorsunuz. Ama bizim gibi takımlar için bu durum aynı zamanda bir fırsat.”

Sergio Perez, Cadillac Racing

Sergio Perez, Cadillac Racing

Fotoğraf: Simon Galloway / LAT Images via Getty Images

Aracın özellikle düşük hızlı bölümlerde zorlandığını anlatan Perez, sürüş karakteristiğinin şu anki en büyük problemlerden biri olduğunu vurguladı: “Miami’de sürüş kolaylığı konusunda ciddi şekilde zorlandık.”

“Özellikle kerblerden geçerken aracın ne kadar dengesizleştiği büyük bir problem. Aracın kerblere verdiği tepkileri iyileştirmeye çalışıyoruz.”

“Kanada GP, sürüş karakteristiği açısından muhtemelen sezonun en büyük sınavı olacak.” 

Tecrübeli pilot ayrıca takımda olmaktan keyif aldığını da söyledi: “Geçmişte edindiğim tecrübeler sayesinde artık kendimi ve takımımı daha iyi anlıyorum.”

“Şu anda en iyi araca sahip olmasak bile böyle bir takımın parçası olmak gerçekten çok keyifli. Takımın gelişim sürecinin bir parçası olmak bir pilot için gerçekten çok farklı ve özel bir deneyim.”

Önceki haber Slade: “Ocon’un ilk kez bir olayın sorumluluğunu aldığını duydum”
Sonraki haber Alonso: "Ben en iyisiyim, kendimi kanıtlamama gerek yok"

Öne Çıkan Yorumlar

Son Haberler