Ana içeriğe geç

Ücretsiz üye olun

  • Favori makalelerinize hızlı erişim sağlayın

  • Son dakika haberleri ve favori sürücülerle ilgili bildirimleri yönetin

  • Yorumlarınızla sesinizi duyurun

Perez, Andretti'ye katılmıyor: "Paslanmış değilim, hâlâ yüksek seviyede performans gösteriyorum"

Sergio Perez, Mario Andretti'nin Formula 1'e dönüşü sonrası 'biraz paslanmış' olduğu yönündeki yorumuna katılmadığını ve hâlâ çok yüksek seviyede performans gösterdiğini söyledi.

Sergio Perez, Cadillac Racing

2024 sezonunun ardından Red Bull Racing koltuğunu kaybeden Sergio Perez, bir yıl ara verdikten sonra 2026'da F1'e yeni katılan Cadillac ile spora geri döndü.

Sezonun ilk üç yarışında puan alamayan Meksikalı pilot için zorlu bir başlangıç söz konusu olsa da, Amerikan ekibin 2026'ya arka sıralarda başlayacağı zaten beklenen bir durumdu.

Cadillac'ın temposu rakiplerinin yaklaşık 2-3 saniye gerisinde kalırken, takım sık sık teknik sorunlar da yaşadı. Buna rağmen şampiyonada Aston Martin'in önünde yer almak önemli bir artı olarak görülüyor.

Cadillac projesinin arkasındaki önemli isimlerden biri olan Mario Andretti ise Perez ve takım arkadaşı Valtteri Bottas hakkında eleştirel bir değerlendirmede bulundu.

Andretti, "Açıkçası ikisinin de biraz paslanmış olduğunu düşünüyorum."

"En az bir sezon boyunca kokpitten uzaktalardı. Yeni araç paketiyle birlikte şu anda daha temkinliler ve ekstra sorun yaratmamak için sınırda sürmemeye çalışıyorlar." dedi.

Ancak Perez, bu görüşe katılmadığını net bir şekilde dile getirdi: "Açıkçası çok yüksek seviyede performans gösterdiğimizi düşünüyorum. Melbourne'deki ilk sıralama turlarımda oldukça mutluydum."

"Yarışlarda ise çok farklı senaryolar yaşadık, ciddi hasarlar aldık. Bu yüzden hafta sonları pek sorunsuz geçmedi. Şanghay da kolay değildi, yarışta çok fazla hasar aldım."

"Henüz kusursuz bir hafta sonu geçirmedim ama performansım açısından oldukça memnunum. Geri döndükten sadece birkaç gün sonra tempoyu yakaladım. Sürüş anlamında iyi bir noktadayım."

Perez, Suzuka sonrası ise daha da olumlu bir tablo çizdi. 2026 sezonunda ilk kez lider turunda finiş gören pilot, aynı zamanda sıralama turlarının ilk bölümünde liderle arasındaki farkı da önemli ölçüde azalttı.

Yarış temposuna da değinen Perez, orta grup takımlarıyla mücadele edebileceklerini ima etti: "Williams ve Alpine ile mücadele ederken onların çok da uzak olmadığını gördüm. Sürekli olarak tempo bulabiliyorlar."

"Artık ciddi bir gelişim adımına ihtiyacımız var ve Miami'ye büyük bir güncelleme getirmeyi gerçekten umuyorum."

"Bu, takım için en büyük test olacak. Her yarışta ilerleme kaydettik. Bu hafta sonu, dün yaşadığım enerji kullanımı sorunları dışında her şey oldukça sorunsuzdu."

"Umarım bu adımı atabilir ve orta grupla mücadele edebilecek seviyeye gelebiliriz."

Mario Andretti

Mario Andretti

Photo by: Mark Sutton / Formula 1 via Getty Images

Önceki haber Gasly: “Pilotların etkisi fazla küçümseniyor”
Sonraki haber Monako Prensi Albert, Leclerc çiftine özel düğün hediyesi verdi

Öne Çıkan Yorumlar

Son Haberler