Palmer: “Antonelli, hatalarının sonucunu gördüğünde daha az risk alacaktır”
Jolyon Palmer, Kimi Antonelli’nin sezona harika bir başlangıç yaptığını ancak pist üstündeki "aşırı risk alma" eğiliminin kötü sonuçlar doğurabileceğini ifade etti.
Andrea Kimi Antonelli, Mercedes
Fotoğraf: Clive Mason / Getty Images
19 yaşındaki Andrea Kimi Antonelli, 2026 sezonuna fırtına gibi bir başlangıç yaparak dünya şampiyonasının liderliğine yükseldi. Garajın diğer tarafında George Russell gibi çok daha deneyimli bir takım arkadaşı olmasına rağmen İtalyan genç yetenek, gösterdiği üstün performansla dikkatleri çekmeye devam ediyor.
Son olarak Kanada Grand Prix'sini kazanan ve takım arkadaşıyla arasındaki puan farkını 43'e çıkaran Antonelli, gridin en çok konuşulan ismi konumunda.
Andrea Kimi Antonelli, Mercedes
Fotoğraf: Guido De Bortoli / LAT Images via Getty Images
F1'in resmi internet sitesindeki köşesinde Montreal hafta sonunu değerlendiren Jolyon Palmer, Antonelli'nin sürüş tarzındaki agresifliğe dikkat çekti ve şu ifadeleri kullandı: "Antonelli’nin Montreal’deki performansını tek kelimeyle mükemmel buldum.”
“Birçok efsane pilotun bile hata yapıp duvara çarpabildiği bu cezalandırıcı pistte, onun o gençlik coşkusunu ve cesaretini izlemek harikaydı.”
“Ancak aldığı risk seviyesi, muhtemelen yakında göremeyeceğimiz bir boyuttaydı. Hataların doğurabileceği potansiyel sonuçların farkına vardığında bu risk oranını düşürecektir.”
“Sprint yarışında üç kez çimlere çıktı ve yarışta da George’un dışından manevra yapmaya çalışırken adeta ateşle oynadı.”
“Özgüveni tavan yapmış durumda, savaşçı ruhunu çok sevdim; izlemesi inanılmaz keyifli bir düelloydu."
George Russell, Mercedes, Andrea Kimi Antonelli, Mercedes
Fotoğraf: Andy Hone/ LAT Images via Getty Images
Sezon başında birçok yorumcu, Mercedes’in araç üstünlüğü ve Antonelli’nin tecrübesizliği nedeniyle George Russell’ın rahat bir şampiyonluğa ulaşabileceğini tahmin ediyordu. Ancak gözlerin tamamen Antonelli’ye dönmesiyle Britanyalı pilotun üzerindeki baskı ciddi şekilde arttı.
Palmer, Russell’ın üzerinde tıpkı geçen yıl Lando Norris’in hissettiği gibi "adil olmayan bir baskı" kurulduğunu savunuyor: "George yarış dışı kaldığı için kahrolmuş olsa da sular durulduğunda Montreal'den başı dik ayrılmak için pek çok nedeni olduğunu fark edecektir.”
“Şu anda George'un üzerinde doğal ama adaletsiz bir beklenti var; tıpkı geçen yılın başlarında Lando Norris’in yaşadığı durum gibi.”
“Geriye çekilip George'un hafta sonunu hakkıyla değerlendirdiğinizde, neredeyse hatasızdı ve tam olarak ihtiyacı olan şeyi yaptı. Onun hayatını zorlaştıran tek şey, insanların ondan beklediği aşırı yüksek standartlar."
Bu İçeriği Paylaşın veya Kaydedin
Abone olun ve Motorsport.com'a reklam engelleyicinizle erişin.
Formula 1'den MotoGP'ye kadar doğrudan padoktan haber yapıyoruz çünkü biz de sizin gibi sporumuzu seviyoruz. Uzman gazeteciliğimizi sunmaya devam etmek için web sitemiz reklam kullanıyor. Yine de size reklamsız bir web sitesinin keyfini çıkarma ve reklam engelleyicinizi kullanmaya devam etme fırsatı vermek istiyoruz.
Öne Çıkan Yorumlar