Ana içeriğe geç

Ücretsiz üye olun

  • Favori makalelerinize hızlı erişim sağlayın

  • Son dakika haberleri ve favori sürücülerle ilgili bildirimleri yönetin

  • Yorumlarınızla sesinizi duyurun

Ocon: "Bu araçlarla adil bir şekilde yarışmak zor"

Esteban Ocon, 2026 sezonuyla birlikte yürürlüğe giren yeni Formula 1 araçlarını eleştirerek mevcut yarışların 'adil' olarak nitelendirilmesinin zor olduğunu söyledi.

Esteban Ocon, Haas F1 Team

Esteban Ocon, Haas F1 Team

Fotoğraf: Guido De Bortoli / LAT Images via Getty Images

Haas pilotu Esteban Ocon, bu yılki araçların yeni teknik regülasyonlara göre geliştirildiğini; özellikle aerodinami ve güç ünitelerinde yapılan değişikliklerin sürüş tarzını ciddi şekilde etkilediğini vurguladı.

Özellikle enerji geri kazanımı ve enerji kullanımı konusunun önem kazanması, pilotların yarış içindeki yaklaşımını tamamen değiştirmiş durumda. Sezonun ilk iki yarışında sıkça görüldüğü üzere, bir pilotun yaptığı geçişin birkaç viraj sonra enerji eksikliği nedeniyle geri alınması olağan hale geldi.

Ancak Ocon, bu durumdan memnun değil: "Bu go-kart değil. Daha fazla geçiş görmek istiyoruz ama şu an olan şey tamamen kaos."

Esteban Ocon, Haas F1 Team

Esteban Ocon, Haas F1 Team

Fotoğraf: Sam Bagnall / Sutton Images via Getty Images

"Hiçbir geçişi gerçekten planlayamıyorsunuz. Planlarsanız da hemen tekrar geçiliyorsunuz. Pozisyonu korumak neredeyse imkânsız, buna adil bir mücadele demek zor."

"Bazılarının enerji kullanımı diğerlerinden daha iyi. Bazıları virajlarda daha hızlı."

"Bu da çok büyük farklar yaratıyor. Geçiş yapmak düz bir süreç değil, daha çok ileri-geri şeklinde yaşanıyor."

Önceki haber Verstappen’e takımından destek: “Eleştirilerinde haklı”
Sonraki haber Lawson: “Yeni araçlarla kaza yapmak şansa bağlı”

Öne Çıkan Yorumlar

Son Haberler