Norris'ten F1'e çağrı: "Bataryadan kurtulmamız gerek"
Lando Norris, 2026 sezonu için Formula 1'in daha ileri gitmesi gerektiğini belirterek 'bataryanın kaldırılması' çağrısında bulundu.
Lando Norris, McLaren
Fotoğraf: Guido De Bortoli / LAT Images via Getty Images
Formula 1 yönetimi, sezonun ilk üç yarışının ardından gelen eleştiriler üzerine, pilotların sıralama turlarında daha fazla tam gaz gidebilmesini sağlamak ve yarış içinde uygulanan lift and coast (gaz keserek süzülme) ihtiyacını azaltmak amacıyla bir dizi kural değişikliğini duyurmuştu.
Söz konusu değişiklikler bu hafta sonu gerçekleştirilen Miami Grand Prix ile birlikte yürürlüğe girdi. Ancak son dünya şampiyonu Lando Norris, bu adımların doğru yönde olduğunu kabul etse de yeterli olmadığını düşünüyor.
Lando Norris, McLaren
Fotoğraf: Sona Maleterova / Getty Images
Miami'deki yarışı ikinci sırada tamamlayan Norris, şu ifadeleri kullandı: "Bu doğru yönde atılmış küçük bir adım ama Formula 1, henüz olması gereken seviyede değil."
"Sıralama turlarında da söyledik; eğer her yerde tam gaz giderseniz ve önceki yıllardaki gibi zorlamaya çalışırsanız, yine cezalandırılıyorsunuz. Yani hâlâ her yerde tam gaz gidemiyorsunuz."
"Bu sadece her noktada daha erken gaz açmakla ilgili değil; bunun için asla cezalandırılmamanız gerekir ama hâlâ cezalandırılıyorsunuz."
"Dürüst olmak gerekirse bunun gerçekten çözülebileceğini düşünmüyorum; tek çözüm bataryayı kaldırmak. Umarım birkaç yıl içinde bu gerçekleşir."
Bu İçeriği Paylaşın veya Kaydedin
Abone olun ve Motorsport.com'a reklam engelleyicinizle erişin.
Formula 1'den MotoGP'ye kadar doğrudan padoktan haber yapıyoruz çünkü biz de sizin gibi sporumuzu seviyoruz. Uzman gazeteciliğimizi sunmaya devam etmek için web sitemiz reklam kullanıyor. Yine de size reklamsız bir web sitesinin keyfini çıkarma ve reklam engelleyicinizi kullanmaya devam etme fırsatı vermek istiyoruz.
Öne Çıkan Yorumlar