Ana içeriğe geç

Ücretsiz üye olun

  • Favori makalelerinize hızlı erişim sağlayın

  • Son dakika haberleri ve favori sürücülerle ilgili bildirimleri yönetin

  • Yorumlarınızla sesinizi duyurun

Norris: "Yanlış lastiği seçtiğimizi ısınma turunda anladık"

Lando Norris, Kanada GP startındaki lastik seçimi hakkında konuşurken; bir sonraki yarış olan Monako GP hakkında da düşüncelerini paylaştı.

Lando Norris, McLaren

Lando Norris, McLaren

Fotoğraf: Andy Hone/ LAT Images via Getty Images

Kanada Grand Prix'si startı için ön taraftaki pilotların çoğu kırmızı logolu lastikleri tercih ederken, McLaren pilotlarının araçlarında geçiş lastikleri mevcuttu.

Birden fazla formasyon turunun atılmasının ardından yarış nihayet başladığında McLaren, lastik değişimi için pilotlarını pite çağırdı ve hem Lando Norris hem de Oscar Piastri kuru zemin lastiklerine geçiş yaptılar.

Yarışa geçiş lastikleriyle başlama kararını değerlendiren Norris, bu kararın sonradan yanlış olduğunu fark etseler de yarış öncesinde mantıklı gerekçelere dayandığını söyledi.

Norris, "Yanlış bir karar verdiğimizi ısınma turunda fark ettik çünkü yağmur biraz durmuştu."

"Ama bu lastikler ilk tur için iyi bir tercihti ve beni sorunlardan uzak tuttu. Diğerlerinden daha fazla tutuşa sahiptim."

"Bu lastiği seçmek için geçerli sebeplerimiz vardı. Bir şey denedik ve ona bağlı kaldık. Bazen işe yaramayabiliyor, ama bu işin doğası bu. Sonucu kabul edip bundan ders çıkarmak gerekiyor."

"Ama %1 daha fazla yağmur ya da birkaç damla çiseleme daha olsaydı bu durum bize çok daha fazla yarayabilirdi." dedi.

Kanada Grand Prix'sinin ardından 1 haftalık ara verilecek ve 2026 sezonunun Avrupa ayağı Monako Grand Prix'si ile başlayacak.

Lando Norris, McLaren

Lando Norris, McLaren

Fotoğraf: Sam Bagnall / Sutton Images via Getty Images

Monako hakkında konuşan Norris, Monte Carlo pistinde favorinin Ferrari olacağını iddia etti. 

Norris, "Açıkçası Monako'da pole pozisyonunu Ferrari'nin alacağını düşünüyorum. Düşük hızlı viraj performansları diğer takımlardan çok daha iyi."

"Orayı sabırsızlıkla bekliyorum çünkü orası Monako. Geçen yıl orada çok iyi sonuçlar aldım. En iyi ve en heyecan verici hafta sonlarımdan biriydi." dedi.

McLaren takım patronu Andrea Stella'nın yeni ön kanadın Monako GP hafta sonunda araçta olacağını söylemesinin ardından Norris, paketin henüz kesinleşmediğini açıkladı.

"Öyle olmasını umuyoruz ancak Monako, güncellemelerin etkisini tam olarak göremediğiniz pistlerden biri. Onlardan maksimum faydayı çıkarmak zor oluyor."

"Bu yüzden güncellemeyi Monako'da kesin olarak kullanacağımızın garantisi yok."

Önceki haber Wolff: “Russell ve Antonelli’nin mücadelesini keyifle izledik"
Sonraki haber Leclerc: "Bu kâbus gibi geçen hafta sonunun tek sorumlusu benim"

Öne Çıkan Yorumlar

Son Haberler