Ana içeriğe geç

Ücretsiz üye olun

  • Favori makalelerinize hızlı erişim sağlayın

  • Son dakika haberleri ve favori sürücülerle ilgili bildirimleri yönetin

  • Yorumlarınızla sesinizi duyurun

Norris tepkili: "Daha hızlı gitmeye çalıştığınız için cezalandırılıyorsunuz"

Lando Norris, Formula 1'de yapılan son kural değişikliklerinin doğru yönde bir adım olduğunu belirtirken, pilotlar açısından hâlâ çözülmesi gereken önemli sorunlar bulunduğunu vurguladı.

Lando Norris, McLaren

Lando Norris, McLaren

Fotoğraf: Guido De Bortoli / LAT Images via Getty Images

Miami yarış hafta sonunda pilotlar, teknik düzenlemelerde yapılan değişiklikleri ilk kez deneyimleme fırsatı buldu.

Enerji yönetimine yönelik yapılan ayarlamalar, zaman zaman tehlikeli seviyelere ulaşan yaklaşma hızlarını azaltmayı ve sıralama turlarını daha 'limite' taşımayı amaçlıyor. Ancak FIA ve Formula 1, bu değişikliklerin yarışların genel yapısını kökten değiştirmeyeceğini baştan belirtmişti.

Sprint yarışının ardından konuşan son dünya şampiyonu Lando Norris de bu görüşü doğruladı.

McLaren pilotu, değişikliklerin olumlu olduğunu ancak yetersiz kaldığını dile getirdi: "Bazı şeyler beklendiği gibi. Hâlâ öyle noktalar var ki, ne kadar hızlı giderseniz o kadar cezalandırılıyorsunuz. Bu, pilotlar olarak çözmek istediğimiz bir konu."

"Bir pilot olarak her yerde tam gaz gitmek ve maksimum performansı çıkarmak istiyorsunuz, bir sıralama turunda daha hızlı olduğunuz için cezalandırılmak istemiyorsunuz. Bu olması gereken bir şey değil."

Norris'e göre bunun bir nedeni de Miami'de enerji yönetimi açısından en kritik pistlerden biri olmaması. Bu yüzden sorunlar, Avustralya gibi pistlerde olduğu kadar belirgin şekilde ortaya çıkmıyor.

"Pilotlar olarak her zaman biraz şikâyet ederiz, bu bizim doğamızda var. Ama aynı zamanda ileriye doğru adım atıldığını da düşünüyorum."

"Dün sıralama turlarında çoğu turda zorlayabiliyordunuz ve 'Burada erken ayağımı çekmeliyim' ya da 'Gazı daha az açmalıyım' diye düşünmüyordunuz. Daha normal hissettirdi ve bu güzel bir şeydi."

Önceki haber Verstappen: "Araç hâlâ istediğim noktada değil"
Sonraki haber Leclerc: “Antonelli hakkında biraz sert konuştuğumu kabul ediyorum”

Öne Çıkan Yorumlar

Son Haberler