Ana içeriğe geç

Ücretsiz üye olun

  • Favori makalelerinize hızlı erişim sağlayın

  • Son dakika haberleri ve favori sürücülerle ilgili bildirimleri yönetin

  • Yorumlarınızla sesinizi duyurun

Norris: “Pilotlar Formula 1’in ticari tarafını tam göremiyor”

Lando Norris, Formula 1 pilotlarının yeni kurallar konusunda daha fazla söz hakkına sahip olması gerektiğini savundu ancak pilotların sporun ticari tarafını her zaman tam olarak göremediğini de kabul etti.

Lando Norris, McLaren

Lando Norris, McLaren

Fotoğraf: Ryan Pierse / Getty Images

2026 araçları sezon boyunca birçok pilot tarafından eleştirilirken, FIA ve Formula 1 yönetimi geçtiğimiz nisanda çeşitli toplantılar gerçekleştirmiş, Miami Grand Prix’si öncesinde bazı düzenlemeleri onaylamıştı.

Söz konusu kararlar takımlar, FIA ve Formula 1 yönetimi arasında alınırken, pilotların doğrudan sürece dahil edilmemesi dikkat çekmişti ve tepki uyandırmıştı.

Lewis Hamilton daha önce pilotların da karar masasında söz hakkında sahip olmaları gerektiğini söylemişti.

Norris ise pilotların araçlardan ne istediği konusunda ortak görüşe sahip olduğunu belirtti: “İlk sıradaki pilottan son sıradaki pilota kadar hepimiz aynı şeyi istiyoruz. Hepimiz tam gaz gidebilmeyi ve yakın mücadelelere girebilmeyi istiyoruz.”

“Aslında taraftarların görmek istediği şey de bu.”

“Masada bir koltuğa sahip olmak GPDA içinde de konuştuğumuz bir konu: Hepimiz bu konuda aynı fikirdeyiz.”

Lando Norris, McLaren

Lando Norris, McLaren

Fotoğraf: Guido De Bortoli / LAT Images via Getty Images

Ancak Norris, pilotların sporun ekonomik ve yönetim boyutunu her zaman tam olarak anlayamadığını da kabul etti: “Bazen pilotlar olarak sporun ticari tarafındaki dış etkenleri tam anlamıyla göremediğimizi kabul etmemiz gerekiyor.”

“Takımların nasıl çalıştığı, organizasyonun genel yapısı ve bunun gibi konularda her zaman tamamen doğru fikirlerde olmayabiliriz.”

“Yine de pilotlar olarak düşündüğümüz birçok şey aslında herkes için olumlu sonuçlar yaratıyor. Böylesi hem bizim hem de taraftarlar için daha iyi.”

“Fakat bu karar süreçlerin uygulanması, sanıldığı gibi her zaman kolay olmuyor.”

“Çünkü işin içinde para, mali giderler, kurallar ve düzenlemeler var.”

Norris ayrıca pilotların daha fazla söz hakkı istemesinin 'talep dayatmak' anlamına gelmediğini ifade etti: “Lewis bu konuda tamamen haklı.”

Lewis Hamilton, Ferrari

Lewis Hamilton, Ferrari

Fotoğraf: Sam Bagnall / Sutton Images via Getty Images

“Bizim istediğimiz şey birçok sporda olduğu gibi daha güçlü bir sese sahip olmak. Yani bu talebimiz, ‘pilotlar bunu istiyor, neden yapmıyorsunuz?’ demek değil. Aksine, gelecek için bazı konularda daha fazla fikir belirtmek ve yönlendirme yapabilmek.”

“Şu anda bu ayrıcalığa sahip değiliz.”

“Bu yüzden fikirlerimizi istediğimiz kadar dile getiremiyoruz. Ama bunu yapabilmek için çalışıyoruz.”

 

Önceki haber Formula E CEO’sundan Verstappen çağrısı: “Aracı test edip geri bildirim vermesini isteriz”
Sonraki haber Hülkenberg: “Beğenmiyorsanız izlemeyin”

Öne Çıkan Yorumlar

Son Haberler