Ana içeriğe geç

Ücretsiz üye olun

  • Favori makalelerinize hızlı erişim sağlayın

  • Son dakika haberleri ve favori sürücülerle ilgili bildirimleri yönetin

  • Yorumlarınızla sesinizi duyurun

Norris: "Karting prensiplerine geri dönmeliyiz"

Son Formula 1 dünya şampiyonu Lando Norris, F1'deki yarış kalitesini artıracak çözüm planını paylaştı. Norris'e göre çözüm, yarışların özüne, yani karting prensiplerine geri dönmekten geçiyor.

Lando Norris, McLaren

Lando Norris, McLaren

Fotoğraf: Peter Fox

Norris, 2026 sezonunda yürürlüğe giren yeni kuralları en sert eleştiren isimlerden biri oldu. Her ne kadar bu sezonun geri kalanı için acil bazı değişiklikler yapılmış olsa da içten yanmalı motor (ICE) ile 350 kW'lık bataryalar arasındaki %50-%50 güç dağılımını değiştirmek gibi daha radikal adımların 2027 sezonunda atılması planlanıyor.

Mevcut kural döngüsünün merkezinde yer alan bu eşit güç dağılımı kararı, ilk başta F1'e yeni üreticileri çekmek amacıyla alınmıştı. Nitekim bu değişim Audi ve Honda’nın dikkatini çekerken; General Motors 2029 için kendi güç ünitesini geliştiriyor, Ford ise Red Bull’un teknik ortağı olarak konumlanıyor.

Düzenlemelere ek olarak motordaki saf güç eksikliğini telafi etmek adına araçlara düzlüklerde sürtünmeyi azaltacak aktif aerodinamik sistemler de eklendi. McLaren pilotu Norris ise seyircilere daha iyi yarışlar izletmek için F1 araçlarının tasarımında köklü değişiklikler yapılması gerektiğini savunuyor.

Lando Norris, McLaren

Lando Norris, McLaren

Fotoğraf: Sona Maleterova / Getty Images

Yabancı basına konuşan Lando Norris, bir pilot olarak hissettiklerini dürüstçe aktardı: "Geri bildirimlerimizi dürüstçe vermek zorundayız çünkü taraftarların da kendimizin de keyif almamızı istiyoruz.” 

“F1'in, çocukluk yıllarımızda gördüğümüz şey olmasını istiyoruz; yani son sürat, kıran kırana bir mücadele. Şu ana kadar sahip olduğumuz şey bu değil.”

“İyi bir yarış izletmek, birinin bataryasının %100, diğerininkinin ise %0 olmasıyla sağlanacak bir şey değil; gerçek yarış böyle yapılmamalı.” 

“Yarış kalitesi; araçların birbirini daha yakından takip etmesine izin vererek, ağırlığı azaltarak, daha iyi lastikler üreterek ve araçları daha dayanıklı hale getirerek artırılmalı. Şu an olduğu gibi gibi her şeyi bataryalara ve aerodinamik parçalara yaptırmaya çalışarak değil."

Norris, işin ticari boyutunun farkında olduğunu belirtse de sürücülerin asıl arzusunun saf yarış hissi olduğunu vurguladı: "Üreticiler işin içinde olduğu ve bu bir iş sektörü olduğu için durum o kadar basit değil, bunu pilotlar olarak anlayabiliyoruz. Ancak umuyorum ki önümüzdeki beş yıl içinde yarışlar normale dönebilir.”

Lando Norris, McLaren

Lando Norris, McLaren

Fotoğraf: Lubomir Asenov / LAT Images via Getty Images

“Çok daha iyi yarışlar ortaya koyabiliriz. Karting yarışlarında batarya veya yere basma kuvveti yoktur; alabileceğiniz en saf yarış deneyimidir.”

“Şu anda batarya yönetimine dayalı, sürekli yapay geçişlerin olduğu yarışlar seyrediyoruz; bence bunu tartışmak bile gereksiz. Bizse işin eski günlerdeki karting yarışlarına benzemesini istiyoruz; önünüzdeki aracı milimetrelerle takip edebildiğiniz, hava koridoruna girdiğiniz ve 22 aracın uzun bir kuyruk halinde peş peşe yarıştığı bir ortam istiyoruz.” 

“Pilotlar olarak istediğimiz şey bu ve taraftarlar için de en iyisi olacaktır. Günün sonunda bu bir iş, dolayısıyla ticari tarafı da dengelemek zorundasınız ancak ilerleme kaydettiğimize inanıyorum."

Önceki haber Pirelli: “Montreal’de hava sıcaklığı ve yol tutuşu belirleyici olacak”
Sonraki haber Hinchcliffe: “Antonelli’nin yetiştirilme tarzı beni endişelendiriyor”

Öne Çıkan Yorumlar

Son Haberler