Ana içeriğe geç

Ücretsiz üye olun

  • Favori makalelerinize hızlı erişim sağlayın

  • Son dakika haberleri ve favori sürücülerle ilgili bildirimleri yönetin

  • Yorumlarınızla sesinizi duyurun

Norris: “Gelecekte Le Mans 24 Saat’e katılabilirim”

Lando Norris, gelecekte Le Mans 24 Saat yarışında mücadele etmek istediğini açıkladı. McLaren’in genişleyen dayanıklılık yarışı programı, bu hayalin gerçeğe dönüşmesi için şimdiden bir kapı aralıyor.

Lando Norris, McLaren

McLaren’in resmi YouTube kanalında yayınlanan bir videoda konuşan 2025 dünya şampiyonu, F1’in ötesindeki hedeflerinden bahsetti: "Uzun süredir başka şeyler denemek istediğimi hissediyorum: Le Mans'da yarışmak gibi. Artık McLaren de Le Mans'a adım atıyor, bu yüzden gelecekteki bir noktada bunu yapabilirim.”

“Ama tam olarak bilmiyorum. Hâlâ gencim, bu yüzden kariyerimin geri kalanıyla ilgili her şeyi en ince ayrıntısına kadar düşünmedim.” 

“Umarım gelecekte çocuklarım olur, onlar da yarış dünyasına girer ve ben de bu hikâyeyi onlarla yeniden yaşarım."

McLaren, dayanıklılık yarışları alanında sağlam adımlarla ilerliyor. İngiliz ekip, 2027’den itibaren FIA Dünya Dayanıklılık Şampiyonası (WEC) ve Le Mans 24 Saat'te en üst sınıfta yarışacak olan yeni MCL-HY Hypercar aracını geçtiğimiz günlerde tanıtmıştı.

McLaren CEO'su Zak Brown, daha 2025'in başlarında hem Lando Norris’in hem de takım arkadaşı Oscar Piastri’nin bu programın bir parçası olabileceği sinyallerini vermişti. WEC TV'ye konuşan Brown, eski usul yarış felsefesini özlediğini belirtmişti: "Eski usul yarış tarzını seviyorum.” 

McLaren MCL-HY

McLaren MCL-HY

Photo by: McLaren

“Mario Andretti, Dan Gurney gibi pilotlar tek bir seride kalmazdı, farklı araçlarla da yarışırlardı. Şimdiyse spor kurumsal olarak o kadar büyük ki çok fazla üreticiyle, sponsorla ve takvimdeki çakışmalarla karşılaşabiliyorsunuz.” 

Fernando Alonso ile çalışmayı bu yüzden çok sevmiştim; Le Mans, Indy veya Dakar fark etmeksizin o sadece yarışmak istiyordu.”

“Bu konuda oldukça açık fikirliyiz. Kim Le Mans'ı kazanmak istemez ki? Lando ve Oscar ile bu konuyu konuştum ve bana Le Mans'da yarışmayı çok isteyeceklerini söylediler. Bu harika bir şey, değil mi?”

“McLaren olarak spor otomobil yarışlarını seviyoruz. Motor sporlarında Üçlü Taç'ı kazanan tek takımız, bunun için yeniden mücadele etmek harika olurdu fakat kurallardan ve rekabetten çok etkilendik."

Norris, Le Mans'a olan ilgisini ilk olarak 2025 Azerbaycan Grand Prix'sinde basına verdiği demeçte de doğrulamıştı. 

Ancak Zak Brown'ın da belirttiği gibi, 26 yaşındaki şampiyon pilotun La Sarthe pistine çıkabilmesi için, her yıl daha da uzayan yoğun F1 takvimi arasında çok hassas bir planlama yapılması gerekecek.

Önceki haber Lawson: “Enerji yönetimi aracın ayarları kadar önemli”
Sonraki haber Slater: “Horner sadece dönmüş olmak için dönmekle ilgilenmiyor”

Öne Çıkan Yorumlar

Son Haberler