Norris: “Gelecekte Le Mans 24 Saat’e katılabilirim”
Lando Norris, gelecekte Le Mans 24 Saat yarışında mücadele etmek istediğini açıkladı. McLaren’in genişleyen dayanıklılık yarışı programı, bu hayalin gerçeğe dönüşmesi için şimdiden bir kapı aralıyor.
McLaren’in resmi YouTube kanalında yayınlanan bir videoda konuşan 2025 dünya şampiyonu, F1’in ötesindeki hedeflerinden bahsetti: "Uzun süredir başka şeyler denemek istediğimi hissediyorum: Le Mans'da yarışmak gibi. Artık McLaren de Le Mans'a adım atıyor, bu yüzden gelecekteki bir noktada bunu yapabilirim.”
“Ama tam olarak bilmiyorum. Hâlâ gencim, bu yüzden kariyerimin geri kalanıyla ilgili her şeyi en ince ayrıntısına kadar düşünmedim.”
“Umarım gelecekte çocuklarım olur, onlar da yarış dünyasına girer ve ben de bu hikâyeyi onlarla yeniden yaşarım."
McLaren, dayanıklılık yarışları alanında sağlam adımlarla ilerliyor. İngiliz ekip, 2027’den itibaren FIA Dünya Dayanıklılık Şampiyonası (WEC) ve Le Mans 24 Saat'te en üst sınıfta yarışacak olan yeni MCL-HY Hypercar aracını geçtiğimiz günlerde tanıtmıştı.
McLaren CEO'su Zak Brown, daha 2025'in başlarında hem Lando Norris’in hem de takım arkadaşı Oscar Piastri’nin bu programın bir parçası olabileceği sinyallerini vermişti. WEC TV'ye konuşan Brown, eski usul yarış felsefesini özlediğini belirtmişti: "Eski usul yarış tarzını seviyorum.”
McLaren MCL-HY
Photo by: McLaren
“Mario Andretti, Dan Gurney gibi pilotlar tek bir seride kalmazdı, farklı araçlarla da yarışırlardı. Şimdiyse spor kurumsal olarak o kadar büyük ki çok fazla üreticiyle, sponsorla ve takvimdeki çakışmalarla karşılaşabiliyorsunuz.”
“Fernando Alonso ile çalışmayı bu yüzden çok sevmiştim; Le Mans, Indy veya Dakar fark etmeksizin o sadece yarışmak istiyordu.”
“Bu konuda oldukça açık fikirliyiz. Kim Le Mans'ı kazanmak istemez ki? Lando ve Oscar ile bu konuyu konuştum ve bana Le Mans'da yarışmayı çok isteyeceklerini söylediler. Bu harika bir şey, değil mi?”
“McLaren olarak spor otomobil yarışlarını seviyoruz. Motor sporlarında Üçlü Taç'ı kazanan tek takımız, bunun için yeniden mücadele etmek harika olurdu fakat kurallardan ve rekabetten çok etkilendik."
Norris, Le Mans'a olan ilgisini ilk olarak 2025 Azerbaycan Grand Prix'sinde basına verdiği demeçte de doğrulamıştı.
Ancak Zak Brown'ın da belirttiği gibi, 26 yaşındaki şampiyon pilotun La Sarthe pistine çıkabilmesi için, her yıl daha da uzayan yoğun F1 takvimi arasında çok hassas bir planlama yapılması gerekecek.
Bu İçeriği Paylaşın veya Kaydedin
Abone olun ve Motorsport.com'a reklam engelleyicinizle erişin.
Formula 1'den MotoGP'ye kadar doğrudan padoktan haber yapıyoruz çünkü biz de sizin gibi sporumuzu seviyoruz. Uzman gazeteciliğimizi sunmaya devam etmek için web sitemiz reklam kullanıyor. Yine de size reklamsız bir web sitesinin keyfini çıkarma ve reklam engelleyicinizi kullanmaya devam etme fırsatı vermek istiyoruz.
Öne Çıkan Yorumlar