Ana içeriğe geç

Ücretsiz üye olun

  • Favori makalelerinize hızlı erişim sağlayın

  • Son dakika haberleri ve favori sürücülerle ilgili bildirimleri yönetin

  • Yorumlarınızla sesinizi duyurun

Newey'den itiraf: "Takım patronluğu rolü biraz dikkatimi dağıttı"

Adrian Newey, Aston Martin'de üstlendiği takım patronluğu rolü sebebiyle AMR26'nın tasarım ve geliştirme çalışmalarına odaklanmakta zorlandığını kabul etti.

Adrian Newey, Aston Martin Racing Team Principal

Adrian Newey, Aston Martin Racing Team Principal

Fotoğraf: Mario Renzi / Formula 1 via Getty Images

Adrian Newey, geçtiğimiz yıl mart ayında Aston Martin'e 'yönetici teknik ortak' rolüyle katılmış ve aynı zamanda takımın hissedarlarından biri olmuştu. 2025 sezonunun son haftalarında ise takım patronluğu görevine getirilerek kariyerinde ilk kez bir F1 takımını yönetmeye başlamıştı.

67 yaşındaki Newey, son aylarda yaptığı açıklamalarda bu görevin geçici olacağına dair sinyaller vermiş, Katar Grand Prix'si sırasında yeni sorumluluklarının kendisini teknik çalışmalardan uzaklaştırmamasını istediğini dile getirmişti.

Motorsport.com'a göre bu hafta başında Jonathan Wheatley'in Aston Martin takım patronu olacağı açıklanmıştı. Dün yapılan resmi açıklamayla Wheatley, Audi ile yollarını ayırdı.

Newey ve Wheatley daha önce Red Bull Racing'de birlikte çalışmış ve Sebastian Vettel ile Max Verstappen dönemlerindeki başarıda önemli rol oynamıştı.

Avustralya Grand Prix'sinde konuşan Newey, mevcut rolüyle ilgili şu değerlendirmeyi yaptı: "Aracın performansını geliştirmek için istediğim zamanı ayırabiliyor muyum? Bunu deniyorum."

Adrian Newey, Aston Martin Racing

Adrian Newey, Aston Martin Racing

Fotoğraf: Simon Galloway / LAT Images via Getty Images

"Bunun için son derece yetenekli departman yöneticilerine güveniyorum. Yeni İK sorumlumuz oldukça yetkin, göreve başlayalı sadece bir hafta olmasına rağmen hemen adapte oldu."

"Enrico Cardile çok yetenekli bir CTO, COO Paul Field ise oldukça deneyimli. Ayrıca CFO Robert Yeowart gibi kilit isimlere de güveniyorum."

"Bu sayede zamanımı daha verimli kullanabiliyorum. Mühendislik tarafında Enrico ile birlikte, Red Bull'daki ilk dönemlerime kıyasla organizasyon kültürü oluşturma gibi konulara daha az zaman ayırmam gerekiyor."

"Çalışma yöntemleri, iletişim ve departmanlar arası kopukluk gibi konular üzerinde hâlâ çalışıyoruz. Ancak ekip çok yetenekli ve artık birlikte çok daha iyi çalışıyorlar."

"Peki bu rol beni asıl işimden uzaklaştırıyor mu? Biraz. Şu anki en büyük dikkat dağıtıcı unsur ise Honda ile birlikte yürüttüğümüz çalışmalar."

"Ama yönetim yapısı tamamen oturduğunda bunun bir problem olacağını düşünmüyorum."

"Red Bull'da da benzer bir rolüm vardı ama mühendislik departmanıyla sınırlıydı. Burada ise tüm organizasyonu kapsıyor, bu açıdan daha geniş bir rol."

Önceki haber Racing Bulls, Japonya GP'ye özel renk düzenini tanıttı!
Sonraki haber Massa: "Alonso'nun zamanı doldu"

Öne Çıkan Yorumlar

Son Haberler