Newey'den itiraf: "Takım patronluğu rolü biraz dikkatimi dağıttı"
Adrian Newey, Aston Martin'de üstlendiği takım patronluğu rolü sebebiyle AMR26'nın tasarım ve geliştirme çalışmalarına odaklanmakta zorlandığını kabul etti.
Adrian Newey, Aston Martin Racing Team Principal
Fotoğraf: Mario Renzi / Formula 1 via Getty Images
Adrian Newey, geçtiğimiz yıl mart ayında Aston Martin'e 'yönetici teknik ortak' rolüyle katılmış ve aynı zamanda takımın hissedarlarından biri olmuştu. 2025 sezonunun son haftalarında ise takım patronluğu görevine getirilerek kariyerinde ilk kez bir F1 takımını yönetmeye başlamıştı.
67 yaşındaki Newey, son aylarda yaptığı açıklamalarda bu görevin geçici olacağına dair sinyaller vermiş, Katar Grand Prix'si sırasında yeni sorumluluklarının kendisini teknik çalışmalardan uzaklaştırmamasını istediğini dile getirmişti.
Motorsport.com'a göre bu hafta başında Jonathan Wheatley'in Aston Martin takım patronu olacağı açıklanmıştı. Dün yapılan resmi açıklamayla Wheatley, Audi ile yollarını ayırdı.
Newey ve Wheatley daha önce Red Bull Racing'de birlikte çalışmış ve Sebastian Vettel ile Max Verstappen dönemlerindeki başarıda önemli rol oynamıştı.
Avustralya Grand Prix'sinde konuşan Newey, mevcut rolüyle ilgili şu değerlendirmeyi yaptı: "Aracın performansını geliştirmek için istediğim zamanı ayırabiliyor muyum? Bunu deniyorum."
Adrian Newey, Aston Martin Racing
Fotoğraf: Simon Galloway / LAT Images via Getty Images
"Bunun için son derece yetenekli departman yöneticilerine güveniyorum. Yeni İK sorumlumuz oldukça yetkin, göreve başlayalı sadece bir hafta olmasına rağmen hemen adapte oldu."
"Enrico Cardile çok yetenekli bir CTO, COO Paul Field ise oldukça deneyimli. Ayrıca CFO Robert Yeowart gibi kilit isimlere de güveniyorum."
"Bu sayede zamanımı daha verimli kullanabiliyorum. Mühendislik tarafında Enrico ile birlikte, Red Bull'daki ilk dönemlerime kıyasla organizasyon kültürü oluşturma gibi konulara daha az zaman ayırmam gerekiyor."
"Çalışma yöntemleri, iletişim ve departmanlar arası kopukluk gibi konular üzerinde hâlâ çalışıyoruz. Ancak ekip çok yetenekli ve artık birlikte çok daha iyi çalışıyorlar."
"Peki bu rol beni asıl işimden uzaklaştırıyor mu? Biraz. Şu anki en büyük dikkat dağıtıcı unsur ise Honda ile birlikte yürüttüğümüz çalışmalar."
"Ama yönetim yapısı tamamen oturduğunda bunun bir problem olacağını düşünmüyorum."
"Red Bull'da da benzer bir rolüm vardı ama mühendislik departmanıyla sınırlıydı. Burada ise tüm organizasyonu kapsıyor, bu açıdan daha geniş bir rol."
Bu İçeriği Paylaşın veya Kaydedin
Abone olun ve Motorsport.com'a reklam engelleyicinizle erişin.
Formula 1'den MotoGP'ye kadar doğrudan padoktan haber yapıyoruz çünkü biz de sizin gibi sporumuzu seviyoruz. Uzman gazeteciliğimizi sunmaya devam etmek için web sitemiz reklam kullanıyor. Yine de size reklamsız bir web sitesinin keyfini çıkarma ve reklam engelleyicinizi kullanmaya devam etme fırsatı vermek istiyoruz.
Öne Çıkan Yorumlar