Monako GP’de neden aktif aerodinamik kullanılmayacak?
2026 sezonuyla kullanılmaya başlanan aktif aerodinamik sistemi, Monako’da devre dışı bırakılacak.
2026 kurallarıyla Formula 1’e veda eden DRS sisteminin yerini aktif aerodinamik teknolojisi aldı. Yeni sistemde pilotlar, belirlenen bölgelerde ön ve arka kanatların açısını değiştirerek hava direncini azaltabiliyor ve daha yüksek hızlara ulaşabiliyor.
Ancak bu sistemin kullanılabilmesi için FIA tarafından belirlenmiş özel "Düzlük Modu" bölgelerinin olması gerekiyor.
Monako Grand Prix’si ise bu sezon aktif aerodinamik kullanımına izin verilmeyen ilk yarış olacak.
Geçmiş yıllarda DRS, start-finiş düzlüğünde kullanılabiliyordu. Bu nedenle ilk başlarda benzer bir uygulamanın yeni sistem için de geçerli olabileceği düşünülüyordu. Ancak FIA, Monako pistinde belirlediği kriterlere uygun herhangi bir bölüm olmadığı sonucuna vardı.
Kararın arkasındaki en büyük temel nedense güvenlik.
Aktif aerodinamik sisteminin devreye girdiği bölgelerde araçların daha düşük sürtünme kuvvetiyle çalışması gerekiyor. Ancak Monako’nun dar ve teknik yapısı nedeniyle birçok bölümde hızlanma ve frenleme performansı kritik önem taşıyor.
FIA, aktif aerodinamiğin bu noktalarda araç dengesini olumsuz etkileyebileceği görüşünde.
Bunun yanında federasyonun belirlediği teknik şartlardan biri de düzlük modu bölgelerinin en az üç saniye boyunca aktif kalabilecek uzunlukta olması. Monako’daki kısa düzlüklerin ve birbirini takip eden virajların bu şartı karşılamadığı belirtildi.
Bu nedenle FIA, Monako’da performans kazanımından çok güvenliği ön planda tutmayı tercih etti.
Bu İçeriği Paylaşın veya Kaydedin
Abone olun ve Motorsport.com'a reklam engelleyicinizle erişin.
Formula 1'den MotoGP'ye kadar doğrudan padoktan haber yapıyoruz çünkü biz de sizin gibi sporumuzu seviyoruz. Uzman gazeteciliğimizi sunmaya devam etmek için web sitemiz reklam kullanıyor. Yine de size reklamsız bir web sitesinin keyfini çıkarma ve reklam engelleyicinizi kullanmaya devam etme fırsatı vermek istiyoruz.
Öne Çıkan Yorumlar