Ana içeriğe geç

Ücretsiz üye olun

  • Favori makalelerinize hızlı erişim sağlayın

  • Son dakika haberleri ve favori sürücülerle ilgili bildirimleri yönetin

  • Yorumlarınızla sesinizi duyurun

Thomas: “Fabrika takımı olmanın doğal bir avantajı var”

Mercedes Motor Departmanı Direktörü Hywel Thomas, 2026’da yürürlüğe giren yeni teknik kuralların ilk döneminde fabrika takımı olmanın doğal bir avantaj sağlayabileceğini söyledi.

Padoktaki Mercedes AMG logosu

Padoktaki Mercedes AMG logosu

Fotoğraf: Sam Bloxham / Motorsport Images

Mercedes, 2026 sezonu öncesinde en güçlü güç ünitesine sahip üretici olarak gösterilirken, George Russell da şampiyonluk adayı. Ancak Thomas’a göre gerçek tabloyu ortaya koyacak ilk ciddi referans noktası Melbourne’deki sezon açılışı olacak.

Bahreyn’de gerçekleştirilen sezon öncesi testlerin ardından güç dengesi hâlâ belirsizliğini koruyor. Padokta genel görüş; McLaren, Mercedes, Ferrari ve Red Bull’un zirvedeki dört takım olduğu yönünde. Ancak bu takımların sıralaması konusunda henüz net bir fikir yok.

McLaren, 2026’ya son iki sezonun çifte şampiyonu olarak giriyor. Mercedes güç ünitesiyle 2024 ve 2025’te Markalar Şampiyonluğu’nu kazanan ekip, 2025’te Lando Norris ile Pilotlar Şampiyonluğu’na da ulaşarak müşteri takımlarının zirveye oynayamayacağı yönündeki eski algıyı kırmıştı.

Ancak 2026 ile birlikte hem şasi hem de güç ünitesi kuralları tamamen değişti. Mercedes’in yeni güç ünitesi; fabrika takımının yanı sıra McLaren, Williams ve Alpine tarafından da kullanılacak.

Regülasyonlar gereği üreticiler, güç ünitesi sağladıkları tüm takımlara aynı konfigürasyonu sunmak zorunda. Buna rağmen McLaren takım patronu Andrea Stella, The Times’a yaptığı açıklamada, 2026’da öne çıkması beklenen Mercedes, Ferrari ve kendi güç ünitesini geliştiren Red Bull’un fabrika takımı olmasına dikkat çekerek, bunun tesadüf olmadığını ifade etti.

Red Bull-Ford güç ünitesi Bahreyn’de özellikle dayanıklılığıyla dikkat çekerken, Mercedes ve müşteri takımı Williams enerji dağıtım performanslarını öne çıkardı.

Mercedes Motor Departmanı Genel Müdürü Hywel Thomas ise fabrika takımı olmanın avantajını teknik özelliklerden çok organizasyonel iş birliğine bağladı.

Thomas, The Times’a yaptığı açıklamada şu ifadeleri kullandı:

“Mercedes güç ünitesi fabrikası ile F1 fabrikası arasında sadece 45 dakikalık bir mesafe var. Mühendis ekipleri arasında daha fazla bağlantı bulunuyor, organizasyon yapıları arasında da güçlü bir uyum var. Doğal olarak bunun bir fayda sağladığını düşünebilirsiniz”

“Çoğu konuda şasi ve güç ünitesi ekipleri zaten aynı doğrultuda ilerler. Ancak bir tasarım yönü konusunda ayrışma yaşanırsa ve müşteri farklı bir yönde ilerlemek isterse, referans alınan her zaman fabrika takımı olur.”

Andrea Kimi Antonelli, Mercedes

Andrea Kimi Antonelli, Mercedes

Fotoğraf: Mercedes AMG

Bahreyn testlerinde tek tur temposunda Ferrari öne çıkarken, uzun sürüş performansıyla da dikkat çekti. Mercedes de iyi izlenimler bıraktı.

Öte yandan Alpine’in, Mercedes’in yeni güç ünitesinin tam potansiyeline henüz ulaşmadığını ima ettiği ve Melbourne’de daha güçlü bir performans beklediği yönündeki iddialar gündeme geldi.

Mclaren takım patronu Stella ise bu konuda temkinli konuştu:

“Donanım hakkında fazla yorum yapmak istemiyorum. Bu, Mercedes güç ünitesi üreticisinin hem müşterilere hem de fabrika takımına güç ünitesi sağlarken uyguladığı stratejinin bir parçası.”

“Güç ünitesi üreticileri için de son derece yoğun bir geliştirme süreciydi. Önemli olan, ilk yarış için doğru spesifikasyonun hazır olması.”

Sky F1’den Craig Slater ise McLaren’in sezonun ilk yarışı için biraz daha geliştirilmiş bir Mercedes güç ünitesi alacağını iddia etti. Slater, bunun belirleyici bir avantaj yaratması halinde McLaren’in zirve mücadelesinde güçlü bir konuma gelebileceğini de ekledi.

Thomas’a göre yeni dönemin ilk gerçek referansı Melbourne’deki sıralama seansı olacak:

“Gerçek ilk test, Melbourne’deki sıralama turları. O ana kadar yakıt yükleri ya da kimin performans sakladığı konusunda net bir fikriniz olmaz. Herkesin gerçek performansını gösterdiği ilk an orası.”

“Siz harika bir iş çıkardığınızı düşünebilirsiniz; ama başkaları daha iyi iş yaptıysa bir anda kötü görünürsünüz. Tersi de geçerli. Kendinizi yetersiz hissedersiniz, fakat rakipler biraz daha gerideyse bir anda zirvede olabilirsiniz.”

Melbourne’deki sezon açılışı, 2026 döneminin ilk güç dengesi tablosunu netleştirecek.

Önceki haber Wolff: "Altı ay içinde F1'de dengeler değişebilir"
Sonraki haber Piastri: “Hayal kırıklığı değil itici güç”

Öne Çıkan Yorumlar

Son Haberler