Ana içeriğe geç

Ücretsiz üye olun

  • Favori makalelerinize hızlı erişim sağlayın

  • Son dakika haberleri ve favori sürücülerle ilgili bildirimleri yönetin

  • Yorumlarınızla sesinizi duyurun

Mekies: “ADUO sisteminden yararlanmayı bekliyoruz”

Laurent Mekies, bu hafta sonu Kanada GP’sinin ardından ilk kez uygulanacak "ADUO" sistemiyle FIA'dan destek almayı umuyor.

Laurent Mekies, Red Bull Racing Team Principal

Laurent Mekies, Red Bull Racing Team Principal

Fotoğraf: Brett Farmer / LAT Images via Getty Images

Formula 1'de yeni kurallar çağının başlamasıyla güç dengeleri tamamen altüst oldu. İlk 4 yarışın ardından gridin en güçlü ve referans noktası olarak öne çıkan Mercedes, rakiplerine tur başına 0.2 ila 0.3 saniye civarında bir üstünlük kurmuş durumda. Bu devasa farkı kapatmak isteyen Red Bull, gözünü FIA’nın yeni devreye soktuğu ADUO sistemine çevirdi.

FIA, güç ünitesi üreticilerinin geride kalıp rekabetten düşmesini engellemek amacıyla, 2026 sezonunda ADUO (Ek Geliştirme ve Güncelleme Fırsatları) sistemini getirdi. Bu sistem, griddeki en iyi güç ünitesinden %2 veya daha fazla geride kalan üreticilere hem bütçe sınırı muafiyeti (yani maddi esneklik) hem de ekstra gelişim zamanı tanıyor.

Laurent Mekies, Red Bull Racing Team Principal

Laurent Mekies, Red Bull Racing Team Principal

Fotoğraf: Clive Mason / Getty Images

Şu ana kadar gridde bu desteği almasına kesin gözüyle bakılan tek üretici ciddi şekilde zorlanan Honda iken, Red Bull da sisteme ortak olmak için çalışmalarına başladı. Sky Sport Italia'ya konuşan Laurent Mekies, şu ifadeleri kullandı: "Federasyon’a güvenimiz tam, aksi takdirde Red Bull olarak burada yarışmazdık.” 

“Ancak gördüğümüz şu ki, Mercedes çoğumuzun net bir şekilde önünde; tur başına yaklaşık 0.2 veya 0.3 saniye daha hızlılar.”

“Diğer takımlar (Ferrari ve Audi) muhtemelen bize oldukça yakın, Honda ise biraz daha fazla zorlanıyor.” 

“Bu yüzden diğerleri gibi biz de ADUO sisteminden yararlanmayı bekliyoruz. Son 4 yılda olağanüstü bir iş çıkardık ama güç ünitesi tarafında en iyisiyle aramızda olan farkı da gizleyemeyiz.” 

“Sezona nispeten iyi bir başlangıç yaptık ama hâlâ bir şeyler eksik ve bu gibi durumlar için arayı kapatma mekanizmaları zaten mevcut."

Laurent Mekies, Red Bull Takım Patronu

Laurent Mekies, Red Bull Takım Patronu

Fotoğraf: Mark Sutton / Formula 1 via Getty Images

Mercedes cephesiyse, Red Bull’un kendi ürettiği yeni güç ünitesinin aslında en az kendilerininki kadar güçlü olduğunu, hatta bazı verilerde eşit performans alındığını iddia ediyor.

Teknik verilere göre, RB22 ve kardeş takım Racing Bulls’un güç ünitesindeki performans endeksi, FIA'nın belirlediği %2'lik barajın tam sınırında geziniyor. Bu durumsa Max Verstappen’in bu yıl yaşadığı saf güç eksikliğinden ziyade, şasinin karakteristiği ve araca olan güven eksikliğinden kaynaklandığı şüphelerini doğuruyor. 

Yani Mercedes’e göre Red Bull, ADUO'nun getireceği ekstra bütçe ve geliştirme haklarından yararlanabilmek için kendisini "olduğundan daha mağdur" göstermeye çalışıyor.

FIA, iptal edilen yarışların ardından takvim değişikliğine giderek ilk ADUO değerlendirme noktasını bu hafta sonu düzenlenecek Montreal yarışının sonrasına aldı.

Max Verstappen, Red Bull Racing, Laurent Mekies, Red Bull Racing Takım Patronu

Max Verstappen, Red Bull Racing, Laurent Mekies, Red Bull Racing Takım Patronu

Fotoğraf: Mark Sutton / Formula 1 via Getty Images

FIA’nın, hangi güç ünitesi üreticilerinin geride kaldığını ve kimlere ekstra güncelleme ile bütçe hakkı tanıyacağını belirleyen resmi raporunu Kanada Grand Prix'sinin bitiminden en geç iki hafta sonra açıklaması bekleniyor. 

Eğer Mekies istediği sonucu alabilirse, Red Bull güç ünitesi departmanı bütçe sınırına takılmadan fabrikada ekstra mesai yapma hakkı kazanacak.

Önceki haber Russell: "Verstappen ile Nordschleife'da yarışmak isterim"
Sonraki haber Coulthard açıkladı: Kanada GP 'Şampiyonlar Duvarı' neden bu kadar acımasız?

Öne Çıkan Yorumlar

Son Haberler