Ana içeriğe geç

Ücretsiz üye olun

  • Favori makalelerinize hızlı erişim sağlayın

  • Son dakika haberleri ve favori sürücülerle ilgili bildirimleri yönetin

  • Yorumlarınızla sesinizi duyurun

McLaren: "İkinci antrenmanda lider olsak da hâlâ Mercedes ve Ferrari'nin gerisindeyiz"

McLaren, Japonya Grand Prix'si ikinci antrenman seansında zirvede yer almasına rağmen şampiyonada hâlâ üçüncü en hızlı takım olduğunu düşünüyor.

Oscar Piastri, McLaren

Oscar Piastri, Suzuka'daki ikinci antrenman seansını zirvede tamamladı. 

Son dünya şampiyonu Lando Norris ise hidrolik sorunlar nedeniyle seansı dördüncü sırada tamamladı.

Bu sonuç, sezona sıkıntılı bir başlangıç yapan McLaren için moral verici olsa da genel tabloyu değiştirmiş değil.

Melbourne'de keşif turunda kaza yapan Piastri yarışa katılamazken, Norris yarışı beşinci sırada tamamlamıştı. Şanghay’da ise her iki araç da mekanik sorunlar nedeniyle yarışa başlayamamıştı. 

Bu sonuçların ardından McLaren, Çin sprint yarışındaki dördüncülük ve altıncılık derecelerinin de katkısıyla 18 puanla takımlar şampiyonasında üçüncü sırada yer alıyor. Lider Mercedes tüm yarışları kazanırken, Ferrari ikinci sırada bulunuyor.

McLaren yarış direktörü Randy Singh, ikinci antrenman seansı sonrası yaptığı açıklamada şunları söyledi: "İkinci antrenman seansını iyi değerlendirdiğimizi düşünüyorum. Lando'da hidrolik sızıntı vardı ve bunu seans sırasında tamamen çözemedik."

"Ama takım mümkün olduğunca çok tur atabilmek için harika bir iş çıkardı ve elde ettiğimiz verilerden maksimumu almaya çalıştık. Oscar’ın birinci olması her zaman güzel bir şey, ancak bu Avustralya'daki cuma temposuna benzer."

"Genel tabloya baktığımızda güç dengesi aşağı yukarı aynı görünüyor."

Takımın basın bülteninde de benzer bir değerlendirme yapıldı: "Oscar'ın ikinci antrenman seansında en hızlı zamanı elde etmesine rağmen genel tablo önceki yarışlarla benzer görünüyor."

"Sezonun ilk iki yarışından bu yana ekip, 2026 regülasyonlarına sahip güç ünitelerinden maksimum performans elde etmek için yoğun şekilde çalıştı ve bu alanda ilerleme kaydedildi."

Ancak McLaren, bu hafta sonu araca herhangi bir güncelleme getirmediğine dikkat çekerek ikinci antrenman seansı performansının yanıltıcı olabileceğini belirtti: "Bu hafta sonu için herhangi bir güncelleme getirmedik. Bu nedenle ikinci antrenman seansındaki performansımız hafta sonunun geneline kıyasla istisnai kalabilir."

"Sıralama ve yarış seanslarına geçildiğinde Mercedes ve Ferrari'nin yeniden en hızlı iki takım konumuna dönmesini bekliyoruz."

Randy Singh, McLaren

Randy Singh, McLaren

Photo by: Peter Fox / Getty Images

Önceki haber Birinci antrenman seansının ardından üç ayrı inceleme: Verstappen ve Hamilton da listede
Sonraki haber Hamilton: "Doğru ayarı bulursak araçtan daha fazla performans çıkarabiliriz"

Öne Çıkan Yorumlar

Son Haberler