Ana içeriğe geç

Ücretsiz üye olun

  • Favori makalelerinize hızlı erişim sağlayın

  • Son dakika haberleri ve favori sürücülerle ilgili bildirimleri yönetin

  • Yorumlarınızla sesinizi duyurun

McLaren, güç ünitesi üretmek için şartlarını açıkladı: "Ekonomik açıdan mantıklı olmalı"

McLaren CEO'su Zak Brown, gelecekte kendi güç ünitelerini üretme ihtimaline olumlu baktı ancak maliyetlerin ciddi oranda düşürülmesi gerektiğini vurguladı.

Zak Brown, McLaren

Zak Brown, McLaren

Fotoğraf: Sona Maleterova / Getty Images

Şu anda gridde güç ünitesini başka bir fabrika takımından satın alan altı müşteri takımından biri olan McLaren, uzun süredir Mercedes ile ortaklık yürütüyor. 

Woking merkezli ekip, 1995-2014 arasındaki ilk dönemin ardından 2021'de Mercedes güç ünitelerine geri dönmüş ve bu sözleşmeyi en az 2030 sonuna kadar uzatmıştı. Ancak Formula 1 dünyasında gelecekte yeniden V8 motorlara dönme fikrinin pozitif karşılanması, McLaren gibi köklü takımları kendi projelerini hayata geçirme konusunda cezbediyor.

Geçtiğimiz hafta sonu düzenlenen efsanevi Indy 500 yarışının ardından basın mensuplarına konuşan Zak Brown, McLaren’in tamamen kendi bünyesinde bir motor projesine girişmesi için ön koşulları şu sözlerle açıkladı: "Eğer finansal olarak uygulanabilir bir motor formülü ortaya konursa, evet, bunu ve getireceği teknolojiyi kesinlikle değerlendiririz.”

“Bununla birlikte, Mercedes ile olan ortaklığımızdan son derece mutluyuz. Dolayısıyla, önümüze öncelikle finansal olarak mantıklı gelen bir şey sunulursa, o zaman oturup bir bakarız."

Lando Norris, McLaren

Lando Norris, McLaren

Fotoğraf: Andy Hone/ LAT Images via Getty Images

Formula 1'de yürürlüğe giren yeni güç ünitesi kuralları hem taraftarlar hem de pilotlar tarafından sert bir dille eleştiriliyor. Bu durum, F1 yönetiminin, kuralları değiştirmek üzere prensipte anlaşmaya varmasına bile neden oldu. 

Ancak, önerilen yeni güç dağılımı değişikliğinin hayata geçmesi için Güç Ünitesi Danışma Komitesi'ndeki mevcut altı üreticiden en az dördünün desteğini alması gerekiyor. Padok içinde bu konuda büyük bir anlaşmazlık yaşansa da Zak Brown, Formula 1'in popülaritesinin bu durumdan zarar görmeyeceğinden emin. 

"Hayır, sporun popülerliği darbe almaz çünkü yarışlar harika geçiyor. Pilotların telsiz konuşmalarını duymayıp sadece televizyondan izleseydiniz, yarışların harika olduğunu düşünürdünüz.”

“Geçişler var; Miami'de beş farklı lider ve nefes kesici manevralar gördük. Dolayısıyla izleyen taraftarlar, yarışların heyecanlı olduğunu zaten biliyorlar.” 

“Bence şu an yaşananlar her yeni teknolojide olan şeyler. Bunu Miami'de zaten gördük; pilotlar hem bu duruma daha çok alışıyor hem de kurallar daha rafine hale getiriliyor.” 

Zak Brown, McLaren

Zak Brown, McLaren

Fotoğraf: Sam Bagnall / Sutton Images via Getty Images

“Belki kuralları mükemmel bir noktaya getiremeyeceğiz ama geçmişte de her zaman kural yönetimi, lastik yönetimi vardı, şimdi ise batarya yönetimi var.”

“Bence bu durum, pilotların çoğunun hoşuna gitmeyecek bir uç noktada olsa da günün sonunda bu hâlâ bir yarış.” 

“Bu yüzden işlerin zamanla yoluna gireceğini düşünüyorum. Zaten Formula 1'de ne olursa olsun genellikle büyültülür."

Önceki haber Ogier’den Verstappen’e WRC daveti: "Kendisini ağırlamaktan mutluluk duyarım"
Sonraki haber Ferrari, Barselona güncellemesiyle tur başına 0.2 saniye kazanmayı hedefliyor

Öne Çıkan Yorumlar

Son Haberler