Ana içeriğe geç

Ücretsiz üye olun

  • Favori makalelerinize hızlı erişim sağlayın

  • Son dakika haberleri ve favori sürücülerle ilgili bildirimleri yönetin

  • Yorumlarınızla sesinizi duyurun

McLaren: "F1'de çoklu takım sahipliğine son verilmeli"

Andrea Stella, Formula 1'de çoklu takım sahipliği konusundaki tartışmaları yeniden gündeme taşıyarak şampiyonanın 'bağımsız üreticiler arasındaki bir rekabet' olarak kalması gerektiğini savundu.

Andrea Stella, McLaren

Andrea Stella, McLaren

Fotoğraf: Alastair Staley / LAT Images via Getty Images

McLaren, uzun süredir CEO Zak Brown tarafından da dile getirilen bu görüşü destekliyor. Brown'ın kısa süre önce FIA Başkanı Mohammed Ben Sulayem'e gönderdiği mektupta, takımlar arasındaki ortaklık ve bağlı yapıların sporun adalet ilkesini zedelediği vurgulanmıştı.

Andrea Stella, FIA basın toplantısında yaptığı açıklamada bu yaklaşımın yalnızca McLaren'a ait bir görüş olmadığını, daha geniş bir spor prensibine dayandığını belirtti.

Stella, "Zak'in ifade ettiği şey, McLaren'ı temsil ediyor."

"Buradaki temel prensip şu: Bu şampiyona bağımsız takımlar arasında yapılmalıdır ve bu prensibin tamamen uygulanması gerektiğine inanıyoruz."

Liam Lawson, Racing Bulls, Laurent Mekies, Red Bull Racing Team Principal

Fotoğraf: Alastair Staley / LAT Images via Getty Images

"Bunun neden gündeme getirilmesini istediğimizin sebebi, hâlâ yapılması gereken şeyler olduğuna inanmamız."

"Bence tüm paydaşlar arasında genel bir fikir birliği var." şeklinde konuştu.

Tartışmaların merkezinde, aynı şirket çatısı altında iki F1 takımına sahip olan Red Bull Racing ve Racing Bulls yapısı yer alıyor.

Haas ile Ferrari arasındaki teknik iş birliği de benzer şekilde çıkar çatışması tartışmalarında örnek olarak gösteriliyor.

Önceki haber Binotto: "Audi şu an Verstappen gibi bir pilota hazır değil"
Sonraki haber Bearman: "Monako GP için hedefim ilk 10'da yer almak"

Öne Çıkan Yorumlar

Son Haberler