Ana içeriğe geç

Ücretsiz üye olun

  • Favori makalelerinize hızlı erişim sağlayın

  • Son dakika haberleri ve favori sürücülerle ilgili bildirimleri yönetin

  • Yorumlarınızla sesinizi duyurun

Marko'ya göre güç sıralamasının zirvesinde Mercedes yer alıyor

Eski Red Bull F1 danışmanı Helmut Marko'ya göre 2026 gridi güç sıralaması "Mercedes-Ferrari-McLaren-Red Bull" şeklinde.

Red Bull Racing Team Consultant Dr Helmut Marko

Eski Red Bull Takım Danışmanı Helmut Marko

Fotoğraf: Kym Illman (Getty Images)

Formula 1, bu hafta sonu gerçekleşecek olan Avustralya Grand Prix'si ile 2026 sezonuna start verecek. 

Red Bull'daki görevinden ayrılan Helmut Marko, uzun yıllar sonra ilk kez Avustralya'ya gitmeyecek ve yarışları televizyon başından takip edecek.

Testlerde elde edilen verilere dayanarak Marko, muhtemel sıralamayı şu şekilde değerlendirdi: "Red Bull, Mercedes'e yakın mı? Bunu Melbourne'de göreceğiz."

"Mercedes pistte daha fazla yakıt ile çıktı ve motoru tam kapasite zorlamadı. Bence ön sırada Mercedes olacak, ardından Ferrari ve McLaren gelecek. Bu üçlünün ardında ise Red Bull yer alacak."

"Üst takımlar diğerlerinden çok önde; ilk 5'e girmek zor olacak çünkü sekiz araç diğerlerinden çok net bir şekilde hızlı."

Marko, Red Bull-Ford güç ünitesinin dayanıklılığından etkilendiğini de belirtti: "Aracın dayanıklılığı beni şaşırttı. Araç, gelecek için çok iyi bir temele sahip."

Önceki haber Şampiyonluğun bedeli: McLaren’e kısıtlı rüzgâr tüneli hakkı
Sonraki haber Aston Martin’in kötü başlangıcı Alonso’yu nasıl etkileyecek?

Öne Çıkan Yorumlar

Son Haberler