Marko'ya göre güç sıralamasının zirvesinde Mercedes yer alıyor
Eski Red Bull F1 danışmanı Helmut Marko'ya göre 2026 gridi güç sıralaması "Mercedes-Ferrari-McLaren-Red Bull" şeklinde.
Eski Red Bull Takım Danışmanı Helmut Marko
Fotoğraf: Kym Illman (Getty Images)
Formula 1, bu hafta sonu gerçekleşecek olan Avustralya Grand Prix'si ile 2026 sezonuna start verecek.
Red Bull'daki görevinden ayrılan Helmut Marko, uzun yıllar sonra ilk kez Avustralya'ya gitmeyecek ve yarışları televizyon başından takip edecek.
Testlerde elde edilen verilere dayanarak Marko, muhtemel sıralamayı şu şekilde değerlendirdi: "Red Bull, Mercedes'e yakın mı? Bunu Melbourne'de göreceğiz."
"Mercedes pistte daha fazla yakıt ile çıktı ve motoru tam kapasite zorlamadı. Bence ön sırada Mercedes olacak, ardından Ferrari ve McLaren gelecek. Bu üçlünün ardında ise Red Bull yer alacak."
"Üst takımlar diğerlerinden çok önde; ilk 5'e girmek zor olacak çünkü sekiz araç diğerlerinden çok net bir şekilde hızlı."
Marko, Red Bull-Ford güç ünitesinin dayanıklılığından etkilendiğini de belirtti: "Aracın dayanıklılığı beni şaşırttı. Araç, gelecek için çok iyi bir temele sahip."
Bu İçeriği Paylaşın veya Kaydedin
Abone olun ve Motorsport.com'a reklam engelleyicinizle erişin.
Formula 1'den MotoGP'ye kadar doğrudan padoktan haber yapıyoruz çünkü biz de sizin gibi sporumuzu seviyoruz. Uzman gazeteciliğimizi sunmaya devam etmek için web sitemiz reklam kullanıyor. Yine de size reklamsız bir web sitesinin keyfini çıkarma ve reklam engelleyicinizi kullanmaya devam etme fırsatı vermek istiyoruz.
Öne Çıkan Yorumlar