Ana içeriğe geç

Ücretsiz üye olun

  • Favori makalelerinize hızlı erişim sağlayın

  • Son dakika haberleri ve favori sürücülerle ilgili bildirimleri yönetin

  • Yorumlarınızla sesinizi duyurun

Lawson, Miami yarışındaki kazanın ardından Gasly’den özür diledi

Liam Lawson, Miami yarışında Pierre Gasly ile yaşadığı kazanın ardından Fransız pilottan özür dilediğini açıkladı.

Liam Lawson, Racing Bulls

Liam Lawson, Racing Bulls

Fotoğraf: Rudy Carezzevoli / Getty Images

Yarışın son bölümünde 17. viraja girilirken Gasly, Lawson’ı takip ediyordu. Dış çizgiden gelen Gasly rakibine yeterli alan bırakırken, iç tarafta yer alan Lawson viraja dönemedi ve dışarı doğru açılarak Gasly’in Alpine aracına çarptı.

Çarpışmanın etkisiyle Gasly’nin aracı tehlikeli şekilde tam tur takla atarak bariyerlere çarptı ve yan pozisyonda durdu. Fransız pilot kazadan yara almadan kurtulmayı başardı.

Lawson ise olaydan iki tur sonra yarış dışı kaldı.

Pierre Gasly, Alpine crash

Pierre Gasly, Alpine crash

Fotoğraf: Sam Bloxham / LAT Images via Getty Images

Kazanın ardından konuşan Lawson, olayın tamamen mekanik bir arızadan kaynaklandığını belirtti: "Yanına gidip özür diledim. Harika bir hafta sonu geçiriyorlardı. Ona bunun kasıtlı olmadığını anlatmak istedim çünkü avantaj elde etmek için frenlemeyi geç yapmaya çalışmıyordum; sadece viteste sorun yaşadım ve frenim de tutmadı."

Lawson, son viraja gelirken yaşanan problemi şöyle açıkladı: "Fren pedalında bastığım anda şanzıman arızası yaşadım ve araç boşa düştü. Vites küçültemedim, dolayısıyla aracı da yavaşlatamadım."

Lawson, arıza öncesinde herhangi bir uyarı almadığını da belirterek, “Her şey o anda oldu.” dedi.

Pierre Gasly, Alpine

Pierre Gasly, Alpine

Fotoğraf: Andy Hone/ LAT Images via Getty Images

Yarış hakemleri olayı inceledi ancak Lawson ceza almadı. Hakemler, araç verilerinin kazadan hemen önce şanzıman arızasını doğruladığını ve pilotun çarpışmayı önleyemeyeceğini açıkladı.

Gasly ise kazanın ardından yaptığı ilk açıklamada olayın önlenebileceğini düşündüğünü söyledi: "Şanslıydım, iyiyim. Ama açıkçası çok korktum. Havadaydım ve hiçbir kontrolüm yoktu. Aracın arka kısmı duvara çarptı ve nereye düşeceğimi bilemedim. Hiç hoş bir deneyim değildi."

"Şu anda çok büyük hayal kırıklığı yaşıyorum çünkü takım için önemli bir fırsatı kaçırdık."

 

Önceki haber Vasseur: "Hamilton, Miami'de adeta 'hayatta kalma mücadelesi' verdi"
Sonraki haber Hadjar: “Aracın bozulmasına çok sinirlendim”

Öne Çıkan Yorumlar

Son Haberler