Ana içeriğe geç

Ücretsiz üye olun

  • Favori makalelerinize hızlı erişim sağlayın

  • Son dakika haberleri ve favori sürücülerle ilgili bildirimleri yönetin

  • Yorumlarınızla sesinizi duyurun

Japonya GP öncesi kurallarda değişiklik gündemde

FIA, Çin GP sonrası enerji kullanım kurallarını gözden geçirip Japonya GP’sine kadar bazı değişiklikler yapmayı planlıyor.

Start action

Start action

Fotoğraf: Jayce Illman / Getty Images

Çin Grand Prix’sinin ardından FIA ve Formula 1 takımları, 2026 sezonu için geçerli olan kurallarda bazı değişiklikleri görüşecek.

Amaç, Japonya GP’sine kadar uygulanabilecek düzenlemeleri belirlemek.

Görüşmelerin ana konusu, yarış sırasında enerji birikimi ve kullanım seviyelerinin yeniden düzenlenmesi. Özellikle enerjinin tam gazla birikmesini sağlayan ve genellikle düzlüklerin sonunda veya yüksek hızlı virajlarda bataryaların şarjını kolaylaştıran yüksek enerji toplama modunun güçlendirilmesi tartışılıyor.

Diğer seçenekler arasında izin verilen güç seviyesinin düşürülmesi, böylece sürücülerin boost seviyesini daha uzun süre koruyabilmesi ve içten yanmalı motor gücünün artırılması da var.

Nikolas Tombazis, FIA Tekli Koltuk Direktörü

Nikolas Tombazis, FIA Tekli Koltuk Direktörü

Fotoğraf: Andy Hone / Motorsport Images

Nikolas Tombazis, konuyla ilgili şunları söyledi: “Takımlar, sezonun ilk yarışlarında mevcut anlaşmalara uymayı kabul etti ve daha fazla veri elde ettiğimizde bu konuyu yeniden değerlendireceğiz. Çin GP sonrası enerji kullanımını tartışmayı planlıyoruz. Bazı önerilerimiz var, bunları ilk yarış öncesinde açıklamak istemedik ama Çin GP sonrası takımlarla görüşeceğiz.”

Ayrıca start prosedüründe de değişiklik yapılması gündemde. Melbourne startında yavaş kalan Liam Lawson aracı ciddi bir kazaya yol açabilirdi.

FIA, startları daha öngörülebilir hâle getirmek istiyor.

Önceki haber Watanabe: “Gelişimi hızlandırmalıyız”
Sonraki haber Ecclestone: "Yakında ciddi bir kaza olacak"

Öne Çıkan Yorumlar

Son Haberler