Japonya GP öncesi kurallarda değişiklik gündemde
FIA, Çin GP sonrası enerji kullanım kurallarını gözden geçirip Japonya GP’sine kadar bazı değişiklikler yapmayı planlıyor.
Start action
Fotoğraf: Jayce Illman / Getty Images
Çin Grand Prix’sinin ardından FIA ve Formula 1 takımları, 2026 sezonu için geçerli olan kurallarda bazı değişiklikleri görüşecek.
Amaç, Japonya GP’sine kadar uygulanabilecek düzenlemeleri belirlemek.
Görüşmelerin ana konusu, yarış sırasında enerji birikimi ve kullanım seviyelerinin yeniden düzenlenmesi. Özellikle enerjinin tam gazla birikmesini sağlayan ve genellikle düzlüklerin sonunda veya yüksek hızlı virajlarda bataryaların şarjını kolaylaştıran yüksek enerji toplama modunun güçlendirilmesi tartışılıyor.
Diğer seçenekler arasında izin verilen güç seviyesinin düşürülmesi, böylece sürücülerin boost seviyesini daha uzun süre koruyabilmesi ve içten yanmalı motor gücünün artırılması da var.
Nikolas Tombazis, FIA Tekli Koltuk Direktörü
Fotoğraf: Andy Hone / Motorsport Images
Nikolas Tombazis, konuyla ilgili şunları söyledi: “Takımlar, sezonun ilk yarışlarında mevcut anlaşmalara uymayı kabul etti ve daha fazla veri elde ettiğimizde bu konuyu yeniden değerlendireceğiz. Çin GP sonrası enerji kullanımını tartışmayı planlıyoruz. Bazı önerilerimiz var, bunları ilk yarış öncesinde açıklamak istemedik ama Çin GP sonrası takımlarla görüşeceğiz.”
Ayrıca start prosedüründe de değişiklik yapılması gündemde. Melbourne startında yavaş kalan Liam Lawson aracı ciddi bir kazaya yol açabilirdi.
FIA, startları daha öngörülebilir hâle getirmek istiyor.
Bu İçeriği Paylaşın veya Kaydedin
Abone olun ve Motorsport.com'a reklam engelleyicinizle erişin.
Formula 1'den MotoGP'ye kadar doğrudan padoktan haber yapıyoruz çünkü biz de sizin gibi sporumuzu seviyoruz. Uzman gazeteciliğimizi sunmaya devam etmek için web sitemiz reklam kullanıyor. Yine de size reklamsız bir web sitesinin keyfini çıkarma ve reklam engelleyicinizi kullanmaya devam etme fırsatı vermek istiyoruz.
Öne Çıkan Yorumlar