Irvine: "F1'in Verstappen'e ihtiyacı yok"
Max Verstappen'in Formula 1'den ayrılabileceğine dair açıklamalarının ardından eski F1 yarış galibi Eddie Irvine, şampiyon pilotun serinin vazgeçilmez bir parçası olmadığını dile getirdi.
Max Verstappen, Red Bull Racing
Fotoğraf: Dom Gibbons / Formula 1 via Getty Images
Dört kez dünya şampiyonu Max Verstappen, Japonya Grand Prix sonrasında 2026 teknik düzenlemelerinden duyduğu memnuniyetsizlik nedeniyle sezon sonunda F1'i bırakmayı düşündüğünü söyleyerek padokta büyük yankı uyandırmıştı.
Red Bull Racing pilotu, Suzuka'da yedinci sırayı almasının ardından özellikle elektrik enerjisi kullanımının arttığı yeni düzenlemelerden rahatsız olduğunu dile getirmişti. Verstappen daha önce de yeni kuralları 'aşırıya kaçmış Formula E' olarak tanımlamıştı.
Eddie Irvine ve Jenson Button, Paddock'ta sohbet ediyorlar.
Fotoğraf: Sam Bagnall / Sutton Images via Getty Images
Japonya'da yaptığı son açıklamalarda ise Verstappen, BBC Sport'a şu ifadeleri kullanmıştı: "Özel hayatımda çok mutluyum. Normalde 24 yarış oluyor, bu kez 22 ama genelde 24."
" Ve sonra düşünüyorsunuz: Buna değer mi? Ya da evde ailemle daha fazla zaman geçirmek, arkadaşlarımı daha çok görmek daha mı iyi?"
Bu açıklamaların ardından 1999 sezonunda Ferrari ile dört Grand Prix zaferi elde eden ve şampiyonluğu kıl payı kaçıran Eddie Irvine, İtalyan basını Gazzetta dello Sport’a konuştu.
Irvine, "F1’in Max’e ihtiyacı yok, gridde çok sayıda yetenekli pilot var."
"Ama aldığı maaşı düşündüğünüzde, kalması için 50 milyon eurodan fazla iyi neden var." şeklinde konuştu.
Bu İçeriği Paylaşın veya Kaydedin
Abone olun ve Motorsport.com'a reklam engelleyicinizle erişin.
Formula 1'den MotoGP'ye kadar doğrudan padoktan haber yapıyoruz çünkü biz de sizin gibi sporumuzu seviyoruz. Uzman gazeteciliğimizi sunmaya devam etmek için web sitemiz reklam kullanıyor. Yine de size reklamsız bir web sitesinin keyfini çıkarma ve reklam engelleyicinizi kullanmaya devam etme fırsatı vermek istiyoruz.
Öne Çıkan Yorumlar