Ana içeriğe geç

Ücretsiz üye olun

  • Favori makalelerinize hızlı erişim sağlayın

  • Son dakika haberleri ve favori sürücülerle ilgili bildirimleri yönetin

  • Yorumlarınızla sesinizi duyurun

Honda: "AMR26'daki titreşimler, dinamometre testlerine göre çok daha kötü"

Honda'nın üst düzey yöneticilerinden Koji Watanabe, 2026 Formula 1 güç ünitesinde yaşanan titreşim sorunlarının AMR26 aracına entegre edildiğinde, dinamometre testlerine kıyasla çok daha ciddi hale geldiğini açıkladı.

Lance Stroll, Aston Martin Racing, Fernando Alonso, Aston Martin Racing

Lance Stroll, Aston Martin Racing, Fernando Alonso, Aston Martin Racing

Fotoğraf: Mark Thompson / Getty Images

AMR26'nın ocak ayında Barselona'da ilk kez piste çıkmasından bu yana takım, performans geliştirmeye odaklanmasını sağlayacak dayanıklılığı yakalamakta zorlanıyor. 

Aston Martin'in Honda güç ünitesini kullanan tek takım olması, sezon öncesi testlerde elde edilen verinin sınırlı kalmasına yol açtı. Bu durum, dört takıma motor sağlayan Mercedes High Performance Powertrains ve üç takıma motor veren Ferrari ile kıyaslandığında öğrenme sürecini daha da zorlaştırdı.

Titreşimler, sezon öncesi testlerde ciddi batarya sorunlarına yol açtı. Honda, Bahreyn Grand Prix öncesindeki son günlerde test programını kısaltmak zorunda kalırken, batarya stoklarının azalması da problemin boyutunu gözler önüne serdi.

Sezon ilerledikçe küçük iyileşmeler kaydedildi. Titreşimler hâlâ devam etse de, Fernando Alonso Japonya Grand Prix'sini 18. sırada tamamlayarak takımın sezon içindeki ilk finişini elde etti. 

Japonya’da basın mensuplarına konuşan Koji Watanabe, zor başlangıcın ardından başarı kriterlerinin ne olduğu sorusuna kısa bir yanıt verdi: "Aston Martin ile birlikte bir toparlanma planımız var ancak bunu şu anda açıklayamıyoruz."

Fernando Alonso, HRC Başkanı Koji Watanabe

Fernando Alonso, HRC Başkanı Koji Watanabe

Fotoğraf: HRC

Honda’nın son yıllardaki yüksek performansının ardından bu durum dikkat çekici bir değişim olarak öne çıkıyor. Japon üretici, Max Verstappen ile 2021’de şampiyonluk kazanmış ve 2022-2025 arasındaki dönemde zirvede yer almıştı.

Watanabe, Red Bull ile çalışırken benzer sorunların neden yaşanmadığı sorusuna ise şöyle yanıt verdi: "2025'e kadar yeterli deneyime sahiptik. Daha önce de söylediğim gibi en büyük zorluk, geliştirmeye diğerlerine göre biraz daha geç başlamamız."

"Dinamometrede yaptığımız testlerde titreşim kabul edilebilir seviyedeydi. Ancak güç ünitesini gerçek şasiye entegre ettiğimizde, bu titreşim testlere kıyasla çok daha fazla artıyor."

"Bu yüzden sorunu yalnızca güç ünitesiyle çözmemiz mümkün değil. Aston Martin ile çok yakın çalışarak hem güç ünitesi hem de şasi tarafında birlikte çözüm arıyoruz."

Önceki haber Irvine: “Hamilton’ın podyumu abartılmamalı”
Sonraki haber Montoya: “Audi’nin Horner gibi birine ihtiyacı var”

Öne Çıkan Yorumlar

Son Haberler