Helmut Marko, Red Bull Ring'in yeni elçisi oldu
Helmut Marko'nun, Red Bull Ring için yeni elçi olarak atandığı açıklandı.
Helmut Marko, Red Bull Racing
Fotoğraf: Mark Sutton / Formula 1 via Getty Images
9 Nisan'da Viyana'da düzenlenen basın toplantısında duyurulan gelişmeye göre, 2025 sonunda Red Bull'daki Formula 1 danışmanlığı görevinden ayrılan 82 yaşındaki Helmut Marko, artık Avusturya'daki pistin tanıtımında aktif rol üstlenecek.
Yeni görevi hakkında konuşan Marko şunları söyledi: "Bu yeni rol beni çok mutlu ediyor."
" Bu piste karşı eskiye dayanan bir bağlılığım var. Yaşım sayesinde başlangıç yıllarını da gördüm; 1969, 1970 ve ilk Grand Prix… O dönemde inanılmaz bir heyecan vardı."
"Red Bull'un geri dönüşüyle birlikte her şey yeni bir boyuta taşındı. Muhteşem bir doğa, harika bir mimari – özellikle Domenig'in pit binası. Organizasyon son derece seyirci dostu. Dünyayı gezince burada işlerin ne kadar iyi yürüdüğünü daha iyi anlıyorsunuz."
Helmut Marko, Red Bull Racing
Fotoğraf: Luca Martini / SOPA Images / LightRocket via Getty Images
Marko, en çok hangi motor sporları etkinliğini beklediği sorusuna ise hiç düşünmeden MotoGP yanıtını verdi: "Pistin üçte ikisi tribünlerden görülebiliyor. Bu gerçekten saf ve sert bir spor. Sürücülerin mücadeleleri, kayarak sürmeleri ve asfalt üzerinde iz bırakmaları inanılmaz. Yatış açıları da olağanüstü."
Red Bull Ring CEO’su Thomas Überall ise Marko ile çalışacak olmaktan duyduğu memnuniyeti dile getirdi: "Dr. Marko'yu uzun yıllardır tanıyorum. Avusturya'da motor sporlarını ondan daha iyi temsil eden biri yok, özellikle de Niki Lauda’nın ardından."
Bu İçeriği Paylaşın veya Kaydedin
Abone olun ve Motorsport.com'a reklam engelleyicinizle erişin.
Formula 1'den MotoGP'ye kadar doğrudan padoktan haber yapıyoruz çünkü biz de sizin gibi sporumuzu seviyoruz. Uzman gazeteciliğimizi sunmaya devam etmek için web sitemiz reklam kullanıyor. Yine de size reklamsız bir web sitesinin keyfini çıkarma ve reklam engelleyicinizi kullanmaya devam etme fırsatı vermek istiyoruz.
Öne Çıkan Yorumlar