Ana içeriğe geç

Ücretsiz üye olun

  • Favori makalelerinize hızlı erişim sağlayın

  • Son dakika haberleri ve favori sürücülerle ilgili bildirimleri yönetin

  • Yorumlarınızla sesinizi duyurun

Hamilton'dan FIA'ya çağrı: "Pilotların da masada bir koltuğu olmalı"

Lewis Hamilton, gelecekteki kural değişikliklerine ilişkin tartışmalarda Formula 1 pilotlarının daha fazla söz hakkına sahip olması gerektiğini belirterek, FIA'ya çağrıda bulundu.

Lewis Hamilton, Ferrari

Lewis Hamilton, Ferrari

Fotoğraf: Sam Bagnall / Sutton Images via Getty Images

FIA, nisan arasını Formula 1 ve takımlarla birlikte Miami Grand Prix'si öncesinde yürürlüğe giren teknik düzenlemelerde bazı değişiklikler yapmak için değerlendirdi.

Pilotlar bu görüşmelere dahil edilse de, F1 Komisyonu'nda resmi oy hakları bulunmuyor.

Lewis Hamilton'a göre bu durum değişmeli.

Hamilton, konuyla ilgili şunları söyledi: "Tüm pilotlar birlikte çalışıyoruz, sürekli toplantılar yapıyoruz ama gerçek şu ki masada bir koltuğumuz yok."

Lewis Hamilton, Ferrari

Lewis Hamilton, Ferrari

Fotoğraf: Ferrari

"FIA ve F1 ile iletişim halindeyiz. Ancak paydaş olarak görülmediğimiz için şu anda karar mekanizmasında yer almıyoruz ve bunun değişmesi gerektiğini düşünüyorum."

Hamilton, özellikle lastik üreticisi Pirelli ile yapılan testlere değinerek, pilotların sürece daha fazla dahil edilmesi gerektiğini vurguladı: "Pirelli testindeyken onlara şunu söyledim: ‘Bizimle konuşmalısınız, birlikte çalışmalıyız. Lastikleri eleştirmek istemiyoruz, iyi bir ürün yapabileceklerini biliyoruz.’"

"Ancak geri bildirimleri, daha önce bu araçları hiç sürmemiş kişilerden geliyor. 'Bizimle konuşun, birlikte çalışalım ve FIA'ya birlikte daha iyi bir ürün sunalım.' demiştim."

"Biz burada onlarla birlikte çalışmak için varız. Sporumuzu eleştirmek istemiyoruz, aksine başarılı olmasını istiyoruz. Bu yüzden birlikte hareket etmeliyiz."

Önceki haber Norris: "Araç, geçen yılki gibi hissettiriyor"
Sonraki haber Canlı dereceler: Miami GP sprint

Öne Çıkan Yorumlar

Son Haberler