Hamilton: "Yeni F1 pistlerinin çoğu eskilerden daha kötü"
Lewis Hamilton, Formula 1 takvimine son yıllarda eklenen yeni pistlerin çoğundan memnun olmadığını açıkça dile getirdi.
Lewis Hamilton, Ferrari
Fotoğraf: Clive Rose / Getty Images
2026'da Madrid, İspanya Grand Prix'sine ev sahipliği yapmaya hazırlanırken, Barselona'nın da bir yıllık daha sözleşmesi bulunuyor.
Yarışın Barselona'da 2026 sonrası devam edip etmeyeceği belirsizliğini korurken, Lewis Hamilton Barselona'daki yarışınn takvimde kalmasından yana olduğunu belirtti.
Hamilton, "Açıkçası klasik pistlerden birini kaybetmek bence üzücü olur."
"Çünkü Barselona harika bir şehir ve İspanya'da, özellikle Fernando sayesinde çok büyük bir F1 kitlesi var."
"Burası Formula 1'in İspanya'daki evi gibi hissettiriyor. Ama sporun gelişmesi de normal. Madrid de harika bir yer." dedi.
Lewis Hamilton, Ferrari
Fotoğraf: Andy Hone / Motorsport Images
Madrid, son yıllarda takvime eklenen Cidde ve Las Vegas gibi sokak pistlerine bir yenisi olarak geliyor.
Takvimin değişmesiyle birlikte Spa-Francorchamps gibi hem pilotların hem de taraftarların favorisi olan pistler bile 2027'den itibaren dönüşümlü olarak takvimde yer alacak.
Hamilton, yeni pistlerin klasik pistler kadar eğlenceli olacağına çok fazla inanmadığını da söyledi: "Yeni pistlerin iyi olacağı konusunda pek umutlu değilim."
"Yeni pist inşa etmek tam anlamıyla bir şans işi. %90'dan fazla ihtimalle eskisinden daha kötü oluyorlar."
"Ama yeni pist eskisinden daha iyi ya da en az onun kadar iyiyse, benim için sorun yok."
Bu İçeriği Paylaşın veya Kaydedin
Abone olun ve Motorsport.com'a reklam engelleyicinizle erişin.
Formula 1'den MotoGP'ye kadar doğrudan padoktan haber yapıyoruz çünkü biz de sizin gibi sporumuzu seviyoruz. Uzman gazeteciliğimizi sunmaya devam etmek için web sitemiz reklam kullanıyor. Yine de size reklamsız bir web sitesinin keyfini çıkarma ve reklam engelleyicinizi kullanmaya devam etme fırsatı vermek istiyoruz.
Öne Çıkan Yorumlar