Ana içeriğe geç

Ücretsiz üye olun

  • Favori makalelerinize hızlı erişim sağlayın

  • Son dakika haberleri ve favori sürücülerle ilgili bildirimleri yönetin

  • Yorumlarınızla sesinizi duyurun

Hamilton: “Takıma alışmak zaman aldı ama şu anki uyumumuz en üst seviyede”

Lewis Hamilton, Miami hafta sonu öncesinde hem Formula 1’in ABD’deki yükselen popülaritesine hem de yeni kurallara dair görüşlerini paylaştı.

Lewis Hamilton, Ferrari

Lewis Hamilton, Ferrari

Fotoğraf: Ryan Pierse / Getty Images

Hamilton, sporun ABD’de son yıllarda ciddi bir büyüme gösterdiğini vurgulayarak, “2007’de başladığımdan bu yana ABD’deki gelişimi görmek inanılmaz. Burada spor kültürü çok güçlü ve taraftar ilgisi her geçen yıl artıyor.” dedi.

Ülkede artık üç yarış düzenlenmesine dikkat çeken İngiliz pilot, “Austin ile başlayan süreç büyüyerek devam etti. Şimdi üç yarışımız var, bu da sporun ne kadar ilerlediğini gösteriyor.” ifadelerini kullandı.

Miami’nin fiziksel açıdan en zorlu yarışlardan biri olduğuna da değinen Hamilton, “Burası çok sıcak ve inanılmaz nemli. Sürücüler için fiziksel olarak oldukça zorlayıcı bir yarış çünkü araç içindeki sıcaklığa bir de hava koşulları ekleniyor.” dedi.

Lewis Hamilton, Ferrari

Lewis Hamilton, Ferrari

Fotoğraf: Sam Bagnall / Sutton Images via Getty Images

Yeni teknik düzenlemelerle ilgili temkinli konuşan Hamilton, değişikliklerin etkisini görmek için piste çıkmayı beklediğini söyledi: “Kuralların tamamen işlevsiz olduğunu söylemem, sezon içinde de gelişmeye devam edeceklerdir ama simülatörde denedim ve büyük bir fark hissedemedim. Gerçek etkisini pistte, özellikle sıralama turlarında göreceğiz.”

“Son yarışta düzlük hızında gerideydim. Bu ara sürecinde takımla derinlemesine analiz yaptık ve sorunun güç ünitesinden değil, sistemlerin birleşiminden kaynaklandığını gördük. Bu da tur başına yaklaşık 0.8-0.9 saniyelik bir kayıp yaratıyordu.”

“Geliştirme aşamasında ekip inanılmaz bir iş çıkardı. Fabrikada sürekli simülasyon testleri yaptık, fiziksel olarak da yoğun bir antrenman programına girdim ve kendimi yenilenmiş hissediyorum.”

Yağmur ihtimaline karşı hazırlıklı olduğunu vurgulayan deneyimli pilot, Fiorano ve Barcelona’daki testlere dikkat çekti: “Bu sezon muhtemelen daha önce hiç yapmadığım kadar ıslak zemin testi yaptım. Barcelona’da bir gün, ardından Fiorano’da iki gün sürdüm. Bu açıdan avantaj olabilir ama yine de tam olarak ne olacağını yaşamadan bilemeyiz.”

Lewis Hamilton, Ferrari

Lewis Hamilton, Ferrari

Fotoğraf: Ferrari

“Pilotlar lastiklerden çok şikâyet ediyor çünkü tutuş seviyeleri düşük. Eskiden yağmurda harika yarışlar yapabiliyorduk, şimdiyse piste çıktığınızda neredeyse hiç tutuş yok. Bu da işleri zorlaştırıyor.”

Miami’deki araç geliştirmelerine de değinen Hamilton, “Miami’ye tüm takımların güncelleme getirdiğini varsaymak lazım. Eğer herkes bir adım atıyorsa, fark kapanmayabilir. Bizim güç tarafında açığımız var ve bu gerçek kısa vadede değişmeyecek. Bu yüzden rakiplerle aramızdaki farkı kapatmak için iki katı çalışmamız gerekiyor.” dedi.

“Bu sadece bu hafta sonuyla ilgili değil. Sezonun ilk yarısı boyunca adım adım gelişmemiz gerekiyor.”

Takımla olan uyumunun da giderek arttığını belirten Hamilton, mevcut durumdan memnun olduğunu dile getirdi: “Şu anda çok mutlu olduğum bir noktadayım. Takıma alışmak zaman aldı ama şu anki uyumumuz, şimdiye kadarki en iyi seviyede. Bu yüzden mutluyum.”

Lewis Hamilton, Ferrari

Lewis Hamilton, Ferrari

Fotoğraf: Alastair Staley / LAT Images via Getty Images

FIA ve Formula 1 yönetimiyle daha yakın bir iş birliği çağrısında bulunan Hamilton, özellikle teknik konularda pilotların geri bildirimlerinin daha fazla dikkate alınması gerektiğini vurguladı: “Pirelli testinde de söyledim yine söylüyorum; bizimle konuşmalılar. Bu araçları kullanmayan insanların geri bildirimleriyle hareket edilmemeli. Biz birlikte çalışmak istiyoruz, sporu eleştirmek değil, geliştirmek istiyoruz.”

“Bu doğrultudaki adımlar küçük olabilir ama bence doğru yönde. Hiç şüphem yok ki birlikte çalışırsak başarılı olacağız.”

Önceki haber Verstappen: "Lambiase'yi takımda tutmaya çalışmak aptallık olurdu"
Sonraki haber Russell: "FIA, görüşmelerde tüm endişelerimizi dinledi"

Öne Çıkan Yorumlar

Son Haberler