Ana içeriğe geç

Ücretsiz üye olun

  • Favori makalelerinize hızlı erişim sağlayın

  • Son dakika haberleri ve favori sürücülerle ilgili bildirimleri yönetin

  • Yorumlarınızla sesinizi duyurun

Hamilton: “Simülatör ayarlarının pistteki verimi tamamen bir yazı tura durumu”

Lewis Hamilton, Ferrari'nin "olağanüstü" olarak nitelendirdiği simülatörünü son dönemde neden kullanmadığını detaylarıyla anlattı.

Lewis Hamilton, Ferrari

Lewis Hamilton, Ferrari

Fotoğraf: Brett Farmer / LAT Images via Getty Images

2026 sezonunun yeni nesil araçları, tüm sürüş dinamiklerini değiştirmiş durumda. Bu durum pilotların geçmiş tecrübelerinin etkisini azaltırken, simülatör mesailerini hiç olmadığı kadar değerli kılıyor. Ancak kariyeri boyunca simülatör sürüşlerinden pek hoşlanmadığı bilinen Lewis Hamilton, Ferrari'de de bu yaklaşımını sürdürüyor.

Kanada Grand Prix'si öncesinde konuşan Hamilton, İtalyan ekibin Maranello'daki sistemini övse de neden mesafeli durduğunu şu sözlerle özetledi: "Ferrari'nin simülatörü gerçekten muazzam. Çalışmak için harika bir alan, hayatımda gördüğüm en iyi simülatör ve oradaki ekip tanıdığım en iyi insanlardan oluşuyor.” 

“Orada geçirilen süreçler aslında son derece verimli ve takım olarak bunu geliştirmeye de devam ediyoruz.” 

“Geldiğimden beri gelişim sürecine çok fazla geri bildirimde bulundum, onlar da hemen dikkate alarak tonlarca değişiklik yaptılar.”

“Ancak simülasyon dünyasında hedef sürekli yer değiştiriyor. Ben simülatör sürmeye 1997 yılında, McLaren’ın Woking’deki eski fabrikasında başlamıştım.” 

“O zamanlar kokpit hareket etmiyordu ama direksiyonda tepki geri bildirimi vardı. GP2’de yarışırken de bazen gerçek nesil simülatörleri kullanmama izin verirlerdi.” 

Lewis Hamilton, Ferrari

Lewis Hamilton, Ferrari

Fotoğraf: Sona Maleterova / Getty Images

“McLaren'da bunu nispeten sık kullanırdık ama pek keyif almazdım; çok uzun günler ve bitmek bilmeyen turlar olurdu. Kendi fikrimce, bir noktadan sonra o kadar çok tur atmak size yeni bir şey öğretmemeye başlıyor."

"20 yıllık kariyerim boyunca, simülatörde bulduğum ayarın birebir aynısıyla piste çıkıp sıralamalarda pole pozisyonu aldığım sadece tek bir an oldu; sanırım 2012 Singapur Grand Prix'siydi. Onun dışındaki tüm zamanlarda sistem hiçbir zaman kusursuz şekilde piste yansımadı."

Yer etkisi döneminde yaşadığı zorlukların ardından Ferrari'ye geçtiği ilk yıl strateji değiştirip simülatörü her hafta kullandığını belirten Hamilton, neden bu yaklaşımından vazgeçtiğini şu sözlerle aktardı: "Geçen yıl simülatörü her hafta kullandım. Ancak çoğunlukla şöyle bir durum hissettim: Simülatörde günlerce çalışıyorsunuz, kendinize göre harika bir ayar bulup piste geliyorsunuz ve bir bakıyorsunuz ki gerçek dünyada her şey tam tersi!”

“Durum böyle olunca simülatörde öğrendiğiniz şeyleri çöpe atmak, viraj yaklaşımınızı ve sürüş tarzınızı pist üstünde apar topar değiştirmek zorunda kalıyorsunuz.” 

“Simülatörde iyi hissettiren ayar pistte çalışmıyor. Bazen çalıştığı da oluyor tabii, yani tamamen yazı tura durumu.” 

“Bu yüzden bu yarış için simülatöre girmemeye, kenarda oturup tamamen saf verileri analiz etmeye karar verdim."

Lewis Hamilton, Ferrari

Lewis Hamilton, Ferrari

Fotoğraf: CHANDAN KHANNA / AFP via Getty Images

"Bu süreçte viraj dengesi, mekanik denge, viraj yaklaşımları ve bir süredir başımı ağrıtan fren dengesini optimize etmek üzerine derinlemesine veri analizleri yaptım.” 

“Bu çalışma, mühendislerimle çok daha iyi bir uyum yakalamamı da sağladı.”

“Elbette simülatörü bir daha asla kullanmayacağım demiyorum. Özellikle batarya ve güç yönetimi gibi konularda bu sistemi kullanmaya kesinlikle devam edeceğiz.” 

“Son 6 aydır genellikle yarış hafta sonlarının ardından fabrikaya gidip pist verileriyle simülatör arasındaki uyumu düzeltmek için çalışıyordum.” 

“Ama bir sonraki piste gidiyorsunuz ve sistem yine biraz sapıyor. Bu hafta sonunun nasıl geçeceğini göreceğiz.” 

“Örneğin Çin GP'si öncesinde hiç simülatör çalışması yapmamıştım ve Ferrari ile geçirdiğim en iyi hafta sonuydu."

Önceki haber Norris: "Kanada GP'ye biraz temkinli yaklaşıyoruz"
Sonraki haber Kanada GP 1. antrenman: Kırmızı bayraklarla geçen seansın en hızlı ismi Antonelli oldu, Russell 2., Hamilton 3. sırada

Öne Çıkan Yorumlar

Son Haberler