Ana içeriğe geç

Ücretsiz üye olun

  • Favori makalelerinize hızlı erişim sağlayın

  • Son dakika haberleri ve favori sürücülerle ilgili bildirimleri yönetin

  • Yorumlarınızla sesinizi duyurun

Hamilton: “Hasar aldıktan sonra yarış benim için bitti”

Lewis Hamilton, Miami Grand Prix’nin ardından yarışın başında yaşadığı olayların sonucunu belirlediğini söyledi.

Lewis Hamilton, Ferrari

Lewis Hamilton, Ferrari

Fotoğraf: Ryan Pierse / Getty Images

Ferrari pilotu Lewis Hamilton, kaotik Miami yarışını geride bırakırken performansından pek de memnun olmadığını söyledi. Aracın sorunlarıyla ilgili endişelerini dile getiren Hamilton, yarışın ardından basına konuştu ve hafta sonunun genel hatlarından bahsetti.

“Max’in spinine denk geldiğim için gerçekten çok şanssızdım, çünkü o çok pozisyon kaybetti.”

“Sonrasında Franco ile yaşanan temas meydana geldi ve bu da araçtaki yere basma kuvvetinde ciddi bir kayıp oluşturdu. Ondan sonra yarış benim için tamamen boşlukta geçti.”

“Aracın yere basma kuvvetinin yaklaşık yarım saniyelik kısmını kaybettim ve geri kalan bölümde hasarlı araçla mümkün olduğunca performans göstermeye çalıştım.

“Sıralama turlarına girerken araçta ilerleme kaydetmiştik ve grid turlarında gerçekten güçlü hissettiriyordu. Yarışta güçlü olacağımızı düşünüyordum ama ilk turda hasar alınca yapabileceğim hiçbir şey kalmadı.” 

“Dürüst olmak gerekirse hasar olmasaydı mücadelede olabilirdik. Araç iyi hissediyordu ama bu sonuç takımın yaptığı işi yansıtmıyor. Unutulacak bir hafta sonu geçirdim, önümüze bakacağız.”

Lewis Hamilton, Ferrari

Lewis Hamilton, Ferrari

Fotoğraf: CHANDAN KHANNA / AFP via Getty Images

Simülatör çalışmalarıyla ilgili dikkat çekici bir değerlendirme yapan Hamilton, hazırlık yöntemlerini değiştireceğini söyledi: “Bir sonraki yarışta farklı bir yaklaşım deneyeceğim çünkü şu anki hazırlık şeklimiz pek işe yaramıyor.”

“Simülatörde çalışıyoruz ama piste geldiğimizde araç tamamen farklı hissediyor. Bu aslında her zaman bir korelasyon meselesi.”

“Miami’de sadece bir antrenman seansı olduğu için büyük değişiklikler yapamadık ve sıralamaya giderken çok sınırlı turla aracı anlamaya çalıştık.”

“Bu yüzden sonraki yarışın öncesinde simülatöre girmemeyi düşünüyorum. Fabrikada toplantılara katılacağım ama simülatörden biraz uzak kalacağım. Çin’de bu şekilde en iyi hafta sonumu geçirmiştim.”

Aracın genel karakteriyle ilgili ise şu değerlendirmeyi yaptı: “Genel olarak araçtan memnunum ama bu hafta sonuna yanlış ayarlarla başladık. Viraj girişinde yeterince keskin değildi, orta bölümdeki denge de tam istediğimiz gibi değildi.”

“Düzlüklerde hâlâ üç-dört ondalık kaybediyoruz ve bunu çözene kadar sorun devam edecek.” 

Kanada yarışı hakkında ise temkinli konuştu: “Oraya gitmek için sabırsızım ama önce sürtünmeyi azaltmamız gerekiyor. Düzlüklerde dezavantajımız var, buna bakmamız lazım.”

Önceki haber Alonso: "Eğer bir yarışta 5. olursam, o gün emekli olacağım!"
Sonraki haber Sainz: "Yarışta herkes kaza yapmaya gelmiş gibiydi!"

Öne Çıkan Yorumlar

Son Haberler