Hamilton: "Ferrari'de sonunda her şey yerine oturdu"
Lewis Hamilton, Ferrari'de şimdiye kadar hissettiği en mutlu dönemi yaşadığını söyledi. Britanyalı pilot, hem mühendislik ekibiyle hem de araçla sonunda uyumu yakaladığını düşünüyor.
Kanada Grand Prix'sinde ikinci sırayı elde eden Lewis Hamilton için sonuç yalnızca bir podyumdan ibaret değildi. Yedi kez dünya şampiyonu pilot, yarış boyunca Max Verstappen ile verdiği mücadelede üstün gelerek Ferrari kariyerinin en iyi Grand Prix sonucunu elde etti.
Ancak Hamilton'a göre asıl önemli olan, Ferrari ile geçirdiği zorlu 2025 sezonunun ardından sonunda takım içindeki tüm parçaların bir araya gelmeye başlaması.
2025 yılında hem araçla hem de mühendislik tarafındaki çalışma yöntemleriyle tam anlamıyla uyum sağlayamayan Hamilton, kış döneminde gerçekleştirilen yeniden yapılanmanın meyvelerini vermeye başladığını düşünüyor.
Ferrari'nin, Hamilton'ın uzun vadeli yarış mühendisi olması hedefiyle eski McLaren çalışanı Cedric Michel-Grosjean'ı takıma katmasının yanı sıra Carlo Santi de projede önemli rol oynuyor. Performans mühendisi Luca Diella da bu yapının önemli parçalarından biri olarak görülüyor.
Kanada hafta sonunda hem sprint hem de ana yarış sıralama turlarında takım arkadaşı Charles Leclerc'i geride bırakan Hamilton, artık eksik parçaların yerine oturduğunu hissettiğini söyledi.
Hamilton, "Ulaşmaya çalıştığım mühendislik ekibine sonunda sahip oldum."
"Bu, takımla elde ettiğim ilk ikincilik. Bu noktaya gelebilmek için ne kadar çok çalıştığımı anlatamam. Perde arkasında ne kadar büyük emek harcandığını tarif etmek gerçekten zor."
"Takımın her hafta sonu bana destek vermeye devam etmesine minnettarım. Onların bu kadar mutlu olduğunu görmek de çok güzel çünkü harcadıkları emeği gerçekten hak ediyorlar." dedi.
Hamilton'ın uyum sürecini kolaylaştıran unsurlardan biri de 2026 aracı geliştirme projesinin önemli bir parçası olması oldu.
Kanada’daki performansına da değinen Hamilton şöyle konuştu: "Bu hafta sonu verileri inceleyerek farklı bir ayar tercih ettim ve mühendisimle çok iyi çalıştık. Kendisi gerçekten harika ve onunla çalışmaktan büyük keyif alıyorum."
"Diğer mühendisim de bu hafta sonu mükemmel bir iş çıkardı ve araçtan daha fazla performans çıkarmamı sağladı."
"Sonunda aracı çok daha iyi bir noktaya getirdik."
Hamilton ayrıca takım patronu Fred Vasseur'e de özel teşekkür etti: "Takımdan talep ettiğim birçok değişiklik hayata geçti. Bu süreçte Fred bana inanılmaz destek verdi ve kendimi rahat hissetmem için büyük çaba harcadı. Artık bunun performansıma yansımaya başladığını görüyoruz."
Photo by: Bryn Lennon / Formula 1 via Getty Images
Bu İçeriği Paylaşın veya Kaydedin
Abone olun ve Motorsport.com'a reklam engelleyicinizle erişin.
Formula 1'den MotoGP'ye kadar doğrudan padoktan haber yapıyoruz çünkü biz de sizin gibi sporumuzu seviyoruz. Uzman gazeteciliğimizi sunmaya devam etmek için web sitemiz reklam kullanıyor. Yine de size reklamsız bir web sitesinin keyfini çıkarma ve reklam engelleyicinizi kullanmaya devam etme fırsatı vermek istiyoruz.
Öne Çıkan Yorumlar