Ana içeriğe geç

Ücretsiz üye olun

  • Favori makalelerinize hızlı erişim sağlayın

  • Son dakika haberleri ve favori sürücülerle ilgili bildirimleri yönetin

  • Yorumlarınızla sesinizi duyurun

Hamilton: "F1 kariyerimin bittiğini söyleyenleri susturmak bana keyif verdi!"

Lewis Hamilton, zorlu geçen 2025 sezonunun ardından Formula 1 kariyerinin bittiğini düşünen kişileri susturmaktan memnuniyet duyduğunu söyledi.

Lewis Hamilton, Ferrari

Lewis Hamilton, Ferrari

Fotoğraf: James Sutton / Formula 1 / Formula Motorsport Ltd via Getty Images

Lewis Hamilton, 2025 yılında Scuderia Ferrari'ye geçerek kariyerinde yeni bir sayfa açmayı hedeflemişti. Ancak yedi kez dünya şampiyonu pilot için işler beklenildiği gibi gitmedi.

Hamilton, Formula 1'deki 19 sezonluk kariyerinde ilk kez bir sezonu Grand Prix podyumu olmadan tamamladı. Özellikle sezonun son bölümünde performans düşüşü ve uyum sorunları dikkat çekerken, birçok yorumcu Britanyalı pilotun emekliliği düşünmesi gerektiğini savundu.

Fakat 2026'daki yeni regülasyonlarla birlikte, sürüş stiline daha uygun bir araçla Hamilton yeniden yükselişe geçmiş gibi görünüyor.

41 yaşındaki pilot, Çin Grand Prix'sinde ilk podyumunu elde etti. İptal edilen Bahreyn ve Suudi Arabistan Grand Prix'leri sonrasında sezonun yeniden başlayacağı Miami Grand Prix öncesinde Hamilton, şampiyonada takım arkadaşı Charles Leclerc'in sekiz puan gerisinde dördüncü sırada yer alıyor.

Lewis Hamilton, Ferrari

Lewis Hamilton, Ferrari

Fotoğraf: Ferrari

Hamilton, emekli olması gerektiğini söyleyen isimlere şu sözlerle yanıt verdi: "Zor yıllar geçirdiğinizde her yerde soru işaretleri oluyor."

"Benim sahip olduğum başarının yanına bile yaklaşamamış bazı kişilerin hakkımda sürekli olumsuz konuştuğunu gördüm."

"Bu yüzden bu sezona güçlü başlayıp geri dönmek, hâlâ ön tarafta mücadele edecek yeteneğe sahip olduğumu göstermek harika hissettirdi. Bunu göstermeye ve bu şekilde sonuç almaya devam etmeye çalışacağım."

Hamilton, 2022'de başlayan ve birçok takım için sorun yaratan yer etkili döneminin sona ermesinin de rahatlatıcı olduğunu söyledi.

Özellikle zıplama probleminin ortadan kalkmasının önemli olduğunu vurgulayan Hamilton, yeni nesil araçlardan memnun olduğunu ifade etti.

"Sezona başlamış olmak ve artık zıplama yaşamıyor olmak gerçekten güzel. Son nesil araçlar, belki Red Bull hariç herkes için tam bir kabustu. Bu sorunun ortadan kalkmasıyla iş yeniden saf araç performansına döndü."

"Şimdi herkes sıfırdan başladı ve bu büyük bir reset oldu.”

"Takımı daha hızlı, daha güçlü ve daha dayanıklı şekilde ileri taşımak gerekiyor. Bu da performans eklemeyi çok daha heyecan verici kılıyor."

Önceki haber Tarihte bugün: Alonso’nun kendini tüm dünyaya kanıtladığı yarış
Sonraki haber Resmi: Türkiye GP 2027’de Formula 1 takvimine geri dönüyor!

Öne Çıkan Yorumlar

Son Haberler