Haas takım patronu Komatsu: "Audi güç ünitesi gerçekten çok iyi"
2026 sezonunda Formula 1'e fabrika takımı olarak giriş yapan Audi, henüz sezonun başında rakiplerinden övgü toplamayı başardı.
Haas, yeni teknik regülasyonların ilk yılına güçlü bir başlangıç yaptı. Takım, iki yarış sonunda takımlar şampiyonasında dördüncü sırada yer alıyor. Oliver Bearman, Melbourne ve Şanghay'da sırasıyla yedinci ve beşinci olarak önemli puanlar topladı.
Bu sonuçlarla Haas'ın orta grubun ön sıralarında yer alması beklenirken Komatsu, en yakın rakiplerinin Racing Bulls, Alpine ve Audi olduğunu belirtti.
Sauber'i satın alarak 2026'da fabrika takımı kimliğiyle spora giriş yapan Audi, sezona rekabetçi bir başlangıç yaptı. Gabriel Bortoleto, Avustralya'daki sezon açılışında hem puan almayı başardı hem de Q3'e kaldı.
Komatsu, Haas'ın motor açısından Audi'ye karşı net bir üstünlüğü olduğu yönündeki yorumlara şaşırdığını dile getirdi: "Motorumuzun Audi'den açık ara daha iyi olduğunu nasıl söyleyebilirsiniz, bilmiyorum. Bunu söylemek için neye bakıyorsunuz? GPS verilerine baktınız mı? Hayır, bence bunu kesinlikle söyleyemezsiniz."
"Güç ünitesine baktığımda tamamen sonuçlar ve hız verilerine odaklanıyorum. Bunun ne kadarı içten yanmalı motordan, ne kadarı enerji dağıtımından geliyor bilmiyorum ama düzlüklerde yaptıklarına bakarsak Audi çok, çok iyi. Gerçekten çok iyi."
"Bu, Ferrari’ye ya da başka birine yönelik bir eleştiri değil. Ancak dört farklı güç ünitesi üreticisine karşı yarışıyoruz. Racing Bulls Ford ile, Audi kendi motoruyla, Alpine ise Mercedes ile yarışıyor. Bu takımlarla mücadele ederken farklı enerji dağıtım stratejileri ve daha güçlü sistemler görüyoruz. Bunları çok hızlı öğrenmek zorunda kaldık."
"Düzlük hızında önde olduğumuzu söyleyemem, çünkü bu alanda geçiş yapmak gerçekten çok zordu."
Komatsu'nun açıklamaları, Audi pilotu Nico Hülkenberg'e de soruldu. Alman pilot, mekanik bir sorun nedeniyle Melbourne'de start alamazken, Şanghay'da 11. sırada başlayıp aynı pozisyonda finiş görmüştü.
Hülkenberg, performansın umut verici olduğunu ancak hâlâ gelişim alanları bulunduğunu ifade etti: "Bence fena değiliz. Bu güç ünitesi olmasa şu an bulunduğumuz yerde olmazdık."
"Ama özellikle yarış koşullarında hâlâ geliştirmemiz ve temizlememiz gereken birçok alan var."
"Ayrıca yalnızca iki araçla yarışıyoruz, müşteri takımımız yok. Bu da diğer üreticilere kıyasla daha az veri anlamına geliyor."
"Yani hâlâ gelişim sürecindeyiz ve önümüzde ciddi bir ilerleme potansiyeli var."
Ayao Komatsu, Haas F1 Team
Photo by: Guido De Bortoli / LAT Images via Getty Images
Bu İçeriği Paylaşın veya Kaydedin
Abone olun ve Motorsport.com'a reklam engelleyicinizle erişin.
Formula 1'den MotoGP'ye kadar doğrudan padoktan haber yapıyoruz çünkü biz de sizin gibi sporumuzu seviyoruz. Uzman gazeteciliğimizi sunmaya devam etmek için web sitemiz reklam kullanıyor. Yine de size reklamsız bir web sitesinin keyfini çıkarma ve reklam engelleyicinizi kullanmaya devam etme fırsatı vermek istiyoruz.
Öne Çıkan Yorumlar