Ana içeriğe geç

Ücretsiz üye olun

  • Favori makalelerinize hızlı erişim sağlayın

  • Son dakika haberleri ve favori sürücülerle ilgili bildirimleri yönetin

  • Yorumlarınızla sesinizi duyurun

Formula 1, V8 motorlara dönüş tarihini resmen açıkladı!

FIA Başkanı Mohammed Ben Sulayem, Formula 1'in 2030 yılında V8 motorlara geri döneceğini resmen doğruladı.

F1 and FIA logo

F1 and FIA logo

Fotoğraf: Benjamin Vinel

Uzun süredir gündemde olan bu konu, özellikle bu sezon devreye giren ve içten yanmalı motor ile elektrik gücünün yaklaşık %50-50 paylaşıldığı yeni güç ünitesi düzenlemelerinin yoğun şekilde eleştirilmesiyle birlikte daha fazla ivme kazandı.

FIA Başkanı Mohammed Ben Sulayem, geçtiğimiz yıl V8 veya V10 motorlara sürdürülebilir yakıtlarla dönüş fikrini ortaya atmıştı. Ancak o dönemde güç ünitesi üreticileri, yeni sistem için anlaşma imzaladıkları gerekçesiyle bu öneriye karşı çıkmıştı.

Zamanla görüşlerin değişmeye başladığını belirten FIA Başkanı, mevcut güç ünitelerinin hâlâ oldukça pahalı olduğunu ve özellikle batarya ağırlığı nedeniyle araçların ağırlaştığını vurguladı. Ayrıca üreticilerin artık yol otomobillerinde yalnızca elektrifikasyona odaklanmadığını, sürdürülebilir yakıtlara yönelimin arttığını ifade etti.

V8/V10 dönüşü hakkında net konuşan Ben Sulayem, "Kesinlikle geri geliyor. Bu sadece zamana bağlı olacak." 

"2031'de FIA bunu üreticilerin oyuna ihtiyaç duymadan yapabilir. Ama biz bunu bir yıl daha erken yapmak istiyoruz. Dışarıdan herkes bunu talep ediyor. Üreticilere söylediğinizde reddediyorlar ama yetki FIA’ya geri dönecek."

"Daha az karmaşıklık istiyoruz. Eskiden MGU-H vardı ve bir amacı vardı ama üreticiler bunun gerçek dünyada faydasını görmedi. Şimdi sadece MGU-K var, motor hâlâ turbo ve 1.6 litre."

"Bugün üreticilere sorarsanız V10 motor kullanan yok. Ama V8 çok daha yaygın ve uygulanabilir. V8; daha iyi ses, daha az karmaşıklık ve daha hafif araç demek."

"Çok yakında daha fazla şey duyacaksınız. Çok küçük bir elektrik desteği olacak ama ana güç motor olacak. Şu anki gibi %46-54 gibi bir dağılım olmayacak, elektrik gücü minimum seviyede kalacak."

"Bunun için 2030'u hedefliyorum. Üreticiler de aslında bunu istiyor. Ama diyelim ki istemediler, bir yıl sonra yine yapılacak. Bu, onların desteğine bağlı bir şey değil. V8 geri dönüyor!" şeklinde konuştu.

Önceki haber Palmer: “Mercedes, McLaren’in stratejisini benimsemiş olabilir”
Sonraki haber Verstappen Red Bull’daki toparlanmanın 'gizli' nedenini açıkladı

Öne Çıkan Yorumlar

Son Haberler