Ana içeriğe geç

Ücretsiz üye olun

  • Favori makalelerinize hızlı erişim sağlayın

  • Son dakika haberleri ve favori sürücülerle ilgili bildirimleri yönetin

  • Yorumlarınızla sesinizi duyurun

Ford'dan V8 motorlara yeşil ışık: "Cazip bir fikir"

Ford, gelecekte V8 motorlara dönüş ihtimaline açık olduğunu açıkladı.

Laurent Mekies, Red Bull Racing Team Principal, Jim Farley, Ford CEO

Laurent Mekies, Red Bull Racing Team Principal, Jim Farley, Ford CEO

Fotoğraf: Red Bull Content Pool

Formula 1'de yeni güç ünitesi regülasyon döngüsü yürürlüğe girerken, 2030 gibi erken bir tarihte bir sonraki motor kurallarının nasıl şekilleneceğine dair tartışmalar da şimdiden başlamış durumda.

FIA Başkanı Mohammed Ben Sulayem, sürdürülebilir yakıtlarla çalışan V8 motorların bir sonraki regülasyon döneminde yer alabileceğini söylemişti.

Bu ihtimal, bu yıl Red Bull ile birlikte F1'e dönüş yapan Ford için de oldukça ilgi çekici bir seçenek olarak değerlendiriliyor. Ford Motor Sporları Başkanı Mark Rushbrook, markanın uzun vadeli F1 planları kapsamında bu fikre açık olduklarını belirtti.

Rushbrook, Autosport'a yaptığı açıklamada şunları söyledi: "Bu fikir bize cazip geliyor. Ford'un özellikle son yıllarda binek araç tarafında uyguladığı yaklaşımda; tamamen içten yanmalı motorlar, farklı mimarilerde hibrit sistemler ve tamamen elektrikli araçlar gibi geniş bir yelpazeye sahip olduğumuzu görüyoruz."

"Dünyanın farklı pazarlarında bu seçeneklerin hepsini sunmaya hazır olmalıyız. Bu yüzden elimizde çok geniş bir teknoloji kütüphanesi var."

Mohammed ben Sulayem, FIA President and Stefano Domenicali, CEO of the Formula One Group

Mohammed ben Sulayem, FIA President and Stefano Domenicali, CEO of the Formula One Group

Fotoğraf: James Sutton / LAT Images via Getty Images

"Bu bize farklı yarış serilerinde çok sayıda seçenek sunuyor, Formula 1 de buna dahil. Yarıştaki teknolojiyi, müşterilere sattığımız ve geliştirdiğimiz araçlarla daha bağlantılı hale getirebiliriz."

"V8 fikrini seviyoruz çünkü sattığımız birçok V8 motorlu aracımız var. Aynı zamanda elektrifikasyon tarafını da önemsiyoruz çünkü hibrit araçlarımız da çok fazla."

"Bu ister 50-50, ister 60-40, ister 90-10 olsun; biz her durumda içten yanmalı motor ile elektriğin entegrasyonunu öğrenmeye devam edeceğiz."

"Buna oldukça açığız ve bunun pistteki yarışa da katkı sağlayabileceğini düşünüyoruz. Bu yaklaşımımızı ya da F1'e olan bağlılığımızı değiştirmez. Geleceğe yönelik tartışmalardan memnunuz."

Önceki haber Cadillac, Kanada GP'ye yeni bir güncelleme paketi getiriyor
Sonraki haber Hamilton: "Takımla gerçekten mutlu olduğum bir noktadayım"

Öne Çıkan Yorumlar

Son Haberler