Ana içeriğe geç

Ücretsiz üye olun

  • Favori makalelerinize hızlı erişim sağlayın

  • Son dakika haberleri ve favori sürücülerle ilgili bildirimleri yönetin

  • Yorumlarınızla sesinizi duyurun

Ford için FIA'nın 2027 sezonu düzenlemeleri "iyi bir adım"

Ford, FIA'nın 2027 Formula 1 sezonu için güç ünitesi kurallarında yaptığı son değişiklikleri değerlendirdi.

Dietrich Mateschitz'in anısına: DM01, Ford motorlu ilk Red Bull motorudur.

Dietrich Mateschitz'in anısına: DM01, Ford motorlu ilk Red Bull motorudur.

Fotoğraf: Red Bull Content Pool

Motor sporlarının yönetici organı FIA, cuma günü yaptığı açıklamada, içten yanmalı motor ile elektrik enerjisi arasındaki güç dağılımının mevcut 50/50 seviyesinden yaklaşık 60/40 oranına çekileceğini duyurdu. Böylece, 2026 sezonunun başlamasıyla birlikte oldukça eleştirilen elektrik gücüne olan bağımlılık azaltılmış olacak.

Pilotlar, ağırlıklı olarak elektrik gücüne dayanan bu yeni ünitelere yönelik endişelerini bir süredir dile getiriyorlardı. Buna gerekçe olarak ise tam gaz atılan sıralama turlarının azalmasını ve saf hızdan ziyade batarya yönetimine odaklanan mantık dışı yarış stratejilerini gösteriyorlardı.

Özellikle Max Verstappen bu kısıtlamalar konusunda sesini en çok yükselten isimlerden biri olmuş ve mevcut formatın tekerlek tekerleğe yarışın doğasına zarar verdiğini savunmuştu.

Ford'un global motor sporları direktörü Mark Rushbrook, FIA'nın aldığı 2027 güç ünitesi kurallarını revize etme kararını memnuniyetle karşıladıklarını belirtti. Rushbrook'a göre bu hamle F1 için oldukça iyi bir adım oldu.

Rushbrook durumu şu şekilde özetledi: "Hissedarlar fikirlerini dile getiriyor ve karar alıcılar da kararlarını veriyor."

"Ancak bunun, yarışlara ve pistteki ürüne yardımcı olacak iyi bir adım olduğunu düşünüyorum."

Kurallardaki bu düzenleme, takımların 2026 sezonu kurallarına adapte olmaya çalıştığı bu zorlu dönemde geldi.

Ford ile güç ünitesi ortağı olan Red Bull, 2026 sezonuna sıkıntılı bir giriş yapmıştı. Geçtiğimiz sezonları domine eden dört kez dünya şampiyonu pilotları Verstappen'le bile, ilk dört yarışta elde edebildikleri en iyi sonuç beşincilik oldu. Yaşanan bu erken zorluklara ve projenin henüz emekleme aşamasında olmasına rağmen, yeni güç ünitesi yine de oldukça etkileyici bir performans sergiledi.

Rushbrook, F1'de onlarca yıllık geçmişi olan Ferrari ve Mercedes gibi köklü üreticilere kıyasla henüz yolun çok başında olmalarına rağmen, Red Bull-Ford ortaklığının ortaya koyduğu ilerlemeyi övdü.

Ayrıca Red Bull'un harika bir geri dönüş yeteneği olduğuna da dikkat çekti. Buna örnek olarak  ise Verstappen'in RB21 ile başlarda yaşadığı krizleri aşıp üst üste beşinci şampiyonluğunun iki puan uzağına kadar geldiği 2025 sezonunu gösterdi.

Şampiyonluk hedefleriyle ilgili olarak Rushbrook, "O noktaya ulaşmanın çok büyük bir çalışma gerektireceğini biliyoruz." 

"Red Bull ile ortaklık kurmamızın bir nedeni de bu. Onlar gerçek yarışçılar ve kazanmaya kararlılar." dedi.

Önceki haber Bearman: “Artık fikirlerimi söylemekten çekinmiyorum”
Sonraki haber Russell "FIA, hiç bu kadar destekçi olmamıştı"

Öne Çıkan Yorumlar

Son Haberler