Ana içeriğe geç

Ücretsiz üye olun

  • Favori makalelerinize hızlı erişim sağlayın

  • Son dakika haberleri ve favori sürücülerle ilgili bildirimleri yönetin

  • Yorumlarınızla sesinizi duyurun

Ford CEO'su: "F1'de yaşayacağımız zorlukların farkındayız"

Ford CEO’su Jim Farley, Red Bull Racing ile yapılacak 2026 Red Bull Powertrains ortaklığı kapsamında gelecek baskıyı memnuniyetle karşıladığını söyledi.

Jim Farley, CEO of Ford, Mark Rushbrook, Ford and Red Bull Racing Team Principal Christian Horner

Jim Farley, CEO of Ford, Mark Rushbrook, Ford and Red Bull Racing Team Principal Christian Horner

Fotoğraf: Red Bull Content Pool

Milton Keynes merkezli ekip, mevcut Formula 1 sezonunun sonunda Honda ile yollarını ayırarak, 2026'dan itibaren Ford ortaklığıyla kendi güç ünitelerini tanıtacak.

Sky Sports F1'e verdiği röportajda Jim Farley, Ford'un şampiyonaya geri dönüşünde karşılarına çıkacak zorlukların bilincinde olduklarını ifade etti.

"Bence biz yalnızca Laurent ve ekibini desteklemek için neyle karşı karşıya olduğumuzu değil, aynı zamanda şirketimizin tarihini ve Formula 1'e katkımızı da tamamen biliyoruz."

"Evet, baskı sadece ilk yarışta olmayacak. Bu baskıyı her gün, her hafta, uzun yıllar boyunca birlikte çalışırken hissedeceğiz. Bunun geleceğini biliyoruz."

Red Bull takım patronu Laurent Mekies de iki şirket arasındaki iş birliğinin her geçen gün daha da güçlendiğini vurguladı: "Her geçen gün daha fazla birlikte çalışıyoruz."

"Beyin fırtınaları daha yoğun hale geliyor. Birlikte gelişebileceğimiz, birbirimizi ileriye taşıyabileceğimiz yeni alanlar bulmaya çalışıyoruz."

"Bu, karşımızdaki zorluğun büyüklüğü göz önünde bulundurulduğunda tam da ihtiyacımız olan şey. Jim’in de dediği gibi, mesele sadece şimdi ile ilk test günü arasındaki fark değil. Ondan sonra da birlikte büyümeye, birbirimizi zorlamaya devam edeceğiz ve eminim iş birliği daha da güçlenecek."

Ford, geçmişte Cosworth ile ortaklaşa geliştirdiği DFV motoruyla büyük başarılar elde etmişti.

1967–1983 yılları arasında kullanılan DFV, 155 grand prix zaferi kazandı. Ford-Cosworth, aynı zamanda 13 pilotlar ve 10 takımlar şampiyonluğu elde etti.

Yeni ortaklığın ilk yılında kazanmanın çok büyük bir beklenti olup olmadığı sorulduğunda Farley şu şekilde yanıt verdi: "Bu bizim ilk deneyimimiz değil. Formula 1'de daha önce bulunduk."

"Tek söyleyebileceğim şey, şu ana kadar elimizden gelenin en iyisini yaptık. Ve şunu vurgulamak istiyorum: Mesele sadece ilk birkaç yarışta yaptıklarımız değil, şasiden ve diğer her şeyden öğrendiklerimize ne kadar hızlı tepki verdiğimiz. Biz Ford'da bunu çok iyi anlıyoruz. İyi bir teknik ekibimiz, 180.000 çalışanımız var ve hepsi bunun şirket içindeki en üst düzey girişim olduğunu biliyor. Bu proje için elimizde ne varsa ortaya koyacağız."

Max Verstappen, Red Bull Racing, Liam Lawson, Red Bull Racing

Max Verstappen, Red Bull Racing, Liam Lawson, Red Bull Racing

Fotoğraf: Zak Mauger / Motorsport Images

Önceki haber COTA patronu: "Cadillac'ın F1'e gelişi bizim için ve spor için harika olacak"
Sonraki haber 2027’de sprint yarışlarının sayısı 10'a çıkabilir

Öne Çıkan Yorumlar

Son Haberler