Fittipaldi Russell’ı eleştirdi: “Yarış sonrası açıklamaları iyi değildi”
George Russell, Kanada Grand Prix’sinin ardından yaptığı açıklamalar nedeniyle eski F1 pilotu Christian Fittipaldi tarafından eleştirildi.
George Russell, Mercedes
Fotoğraf: Alastair Staley / LAT Images via Getty Images
Kanada’da yaşanan olaylı hafta sonunda Russell, hem sprint yarışında hem de ana yarışta Antonelli ile doğrudan mücadele etmişti. Sprint sıralama turlarında pole pozisyonunu alan ve sprint yarışında zafere ulaşan Britanyalı pilot, hafta sonunun ilk bölümünde hem takım arkadaşının hem de rakiplerin karşısında üstünlük sergilemişti.
Ancak ana yarışta lider giderken yaşadığı batarya sorunu nedeniyle yarış dışı kalan Russell, büyük bir fırsatı kaçırdı. Yarışı kazanan Antonelli ise elde ettiği sonuçla şampiyona sıralamasında Russell ile arasındaki puan farkını artırarak 43 puanla önüne geçti.
George Russell, Mercedes, Andrea Kimi Antonelli, Mercedes
Fotoğraf: Alastair Staley / LAT Images via Getty Images
Russell yarışın ardından yaptığı açıklamada şu ifadeleri kullanmıştı: "Şu anda kaybedecek bir şeyi olan o. Puan tablosunda çok büyük bir avantajı var."
"Japonya'daki güvenlik aracı zamanlamasına, Çin'de pole pozisyonu mücadelesi verirken sıralamaların son bölümünde yaşadığım arızaya ve bugün burada lider giderken yarış dışı kalmama baktığımda, sanki tanrı bu mücadelede yer almamı istemiyor gibi hissediyorum."
"Ama artık üzerimdeki baskı kalktı. Her yarışın keyfini çıkaracağım, her yarışı kazanmaya çalışacağım çünkü kaybedecek hiçbir şeyim yok."
Bu sözler eski Minardi pilotu Fittipaldi’nin tepkisini çekti. Brezilyalı Fittipaldi, katıldığı Pelas Pistas podcastinde şu değerlendirmeyi yaptı: “Bu açıklamayı ilk gördüğümde emin olmak için ekran görüntüsü bile aldım.”
“‘Şu an Kimi’nin kaybedeceği bir şampiyona. Benim kaybedecek bir şeyim yok’ demek, bence havlu atmak gibi duruyor.”
Andrea Kimi Antonelli, Mercedes
Fotoğraf: Reginald Mathalone / NurPhoto via Getty Images
Fittipaldi, Russell’ın yaklaşımının doğru olmadığını belirterek baskının sözle değil, pist üzerindeki performansla kurulması gerektiğini söyledi: “Rakibin üzerine baskı kurmak istiyorsan bunu pistte yapmalısın, kapalı kapılar ardında değil.”
“Kanada’da birkaç an vardı, içimden ‘bu hafta sonu ciddi bir mücadele olacak’ dedim.”
“Ancak bu açıklamadan sonra bu fikrim biraz değişti.”
“Hayal kırıklığını anlayabiliyorum ama yarış sonrası açıklamaları iyi değildi.”
Bu İçeriği Paylaşın veya Kaydedin
Abone olun ve Motorsport.com'a reklam engelleyicinizle erişin.
Formula 1'den MotoGP'ye kadar doğrudan padoktan haber yapıyoruz çünkü biz de sizin gibi sporumuzu seviyoruz. Uzman gazeteciliğimizi sunmaya devam etmek için web sitemiz reklam kullanıyor. Yine de size reklamsız bir web sitesinin keyfini çıkarma ve reklam engelleyicinizi kullanmaya devam etme fırsatı vermek istiyoruz.
Öne Çıkan Yorumlar