Ana içeriğe geç

Ücretsiz üye olun

  • Favori makalelerinize hızlı erişim sağlayın

  • Son dakika haberleri ve favori sürücülerle ilgili bildirimleri yönetin

  • Yorumlarınızla sesinizi duyurun

FIA'dan net mesaj: "Otomotiv şirketlerinin rehinesi olamayız"

FIA Tek Koltuklu Seriler Direktörü Nikolas Tombazis, Formula 1'in gelecekte otomotiv üreticilerinin stratejik kararlarına bağımlı kalmaması gerektiğini vurguladı.

GettyImages-462564600

Yeni kuralların merkezinde yer alan elektrik gücü ile içten yanmalı motor gücü arasındaki yaklaşık 50/50 dağılım konseptini yeniden yarışılabilir hale getirme görevi, Nikolas Tombazis ve ekibine düştü.

Bu süreçte, elektrik enerjisinin kullanımı ve yeniden şarj döngülerinin yönetiminden doğan zorlukları azaltmak için çok sayıda taviz verilmesi gerekti.

Miami Grand Prix öncesinde aralarında Motorsport.com'un da bulunduğu medyaya grubuna konuşan Tombazis, iki hafta önce Stefano Domenicali'nin dile getirdiği görüşlerle paralel ifadeler kullandı.

Tombazis şöyle konuştu: "Siyasi tablo değişti, mevcut regülasyonları konuştuğumuz dönemde sürece çok dahil olan otomotiv şirketleri bize bir daha yeni içten yanmalı motor geliştirmeyeceklerini söylüyordu."

"Belli bir tarihte tamamen elektrikliye geçeceklerdi."

"Açıkçası bu gerçekleşmedi. Bu, elektrifikasyonun önemini küçümsemek değil ancak söylendiği kadar hızlı yaşanmadı."

"Pek konuşulmayan şeylerden biri de tamamen sürdürülebilir yakıta yönelmiş olmamız, bunun oldukça iyi bir sonuç olduğunu düşünüyorum."

Honda has quit F1 and come back four times since the 1960s.

Fotoğraf: Takashi Aoyama/Getty Images

Tombazis, asıl hedefin Formula 1'i küresel ekonomik dalgalanmalardan korumak olduğunu söyledi.

"Gelecekte olmak istediğimiz noktada sporu dünya koşullarından korumamız gerekiyor; yani otomotiv şirketlerinin sporda yer alıp almama kararlarının rehinesi olamayız."

"Onların sporda olmasını elbette istiyoruz, bu yüzden yenilerini getirmek için çok çalıştık."

"Ama eğer bir gün kalmak istemezlerse savunmasız kalacağımız bir yapıda da olamayız. Bu yüzden maliyet azaltımı için çalışmaya devam etmeliyiz."

Tombazis, 2031 için planlanan bir sonraki motor döngüsü için görüşmelerin çok yakında başlaması gerektiğini de vurguladı.

"Bir güç ünitesi geliştirmek uzun zaman alıyor."

"Bu konuları sezon başladıktan sadece birkaç yarış sonra konuşmak tuhaf gelebilir ama bu tartışmaların doğal zamanı bu."

2022 yazında 50/50 prensibi kabul edildiğinde otomotiv sektöründe tam elektrifikasyonun 'ne zaman olacağı' tartışılıyordu. Ancak elektrikli araçların benimsenmesi beklenenden yavaş ilerledi, tüketici direnci ortaya çıktı ve tam elektrifikasyonun öngörülen zaman çizelgesinde gerçekçi olmadığı görüldü.

Buna paralel olarak sürdürülebilir yakıtların gelişimi, içten yanmalı motorlara yeniden yaşam alanı açtı ve bazı üreticiler elektrifikasyon taahhütlerinden geri adım atmaya başladı.

Şimdi 2031 kurallarını şekillendirecek tarafların önündeki büyük soru, pazarın o tarihe kadar yeniden değişip değişmeyeceği.

Daha düşük maliyetli güç üniteleri yalnızca üreticilerin Formula 1'de kalmasını kolaylaştırmakla kalmayabilir, aynı zamanda bağımsız motor üreticilerinin de önünü açabilir.

FIA single-seater director Nikolas Tombazis (right) with his boss, FIA president Mohammed ben Sulayem.

Fotoğraf: Getty Images

Önceki haber Brown, McLaren'daki büyük dönüşümü anlattı: "Burası eskiden karanlık ve soğuktu"
Sonraki haber Palmer: "Russell şampiyonluk konusunda daha rahat, Lando çok baskı altındaydı"

Öne Çıkan Yorumlar

Son Haberler