Ana içeriğe geç

Ücretsiz üye olun

  • Favori makalelerinize hızlı erişim sağlayın

  • Son dakika haberleri ve favori sürücülerle ilgili bildirimleri yönetin

  • Yorumlarınızla sesinizi duyurun

FIA'dan Monako için sürpriz karar: 'Düzlük Modu' kaldırıldı

FIA, Monako Grand Prix'sinde 2026 teknik düzenlemeleri kapsamında kullanılan 'Düzlük Modu' sisteminin devre dışı bırakılacağını açıkladı.

Lewis Hamilton, Ferrari, Max Verstappen, Red Bull Racing, Liam Lawson, Racing Bulls Takımı, Fernando Alonso, Aston Martin Racing, Esteban Ocon, Haas F1 Takımı, Isack Hadjar, Racing Bulls Takımı, Carlos Sainz, Williams, Alexander Albon, Williams

Lewis Hamilton, Ferrari, Max Verstappen, Red Bull Racing, Liam Lawson, Racing Bulls Takımı, Fernando Alonso, Aston Martin Racing, Esteban Ocon, Haas F1 Takımı, Isack Hadjar, Racing Bulls Takımı, Carlos Sainz, Williams, Alexander Albon, Williams

Fotoğraf: Sam Bagnall / Motorsport Images via Getty Images

Monako'da geçmiş yıllarda Anthony Noghès ile Sainte Dévote arasındaki kısa start-finiş düzlüğü DRS bölgesi olarak kullanılıyordu. Ancak yeni sistemde bu bölge 'Düzlük Modu'ndan çıkarılmış olacak.

Buna rağmen sürücüler, 'Geçiş Modu' sistemini kullanmaya devam edebilecek. Bir araç, önündeki rakibe bir saniye içinde yaklaştığında devreye giren sistem; Monako'da havuz ile Rascasse bölgesi arasında ölçüm noktasına sahip olacak ve aktivasyon 18 ve 19. virajlar öncesinde gerçekleşecek.

Bu karar, 2026 sezonunda ilk kez uygulanacak olması açısından da dikkat çekiyor. Örneğin Kanada Grand Prix’sinde üç farklı Düzlük Modu bölgesi kullanılmıştı. Ancak FIA, her pist için bu sayı ve kullanımın güvenlik ve pist yapısına göre değişeceğini belirtiyor.

Monako'nun eğimli ve kısa ana düzlüğü nedeniyle,yere basma kuvveti kaybı yaratan Düzlük Modu'nun tamamen kaldırılması kararlaştırılmış durumda.

Ayrıca pilotlar, Monako'nun dar yapısı nedeniyle zaten sınırlı olan geçiş fırsatlarının bu kararla daha da zorlaşabileceğini düşünüyor.

Gabriel Bortoleto, Kanada’da yaptığı değerlendirmede şunları söyledi: "Monako'da geçiş yapmak zor olacak, orada enerji kullanımı da farklı."

"Eğer Düzlük Modu olmazsa kanat etkisi de farklı olacak."

"Geçen yıla göre biraz daha eğlenceli olabilir ama büyük araçlarla geçiş yapmak zaten zor. Çok büyük bir değişim beklemiyorum ama umarım yanılırım."

Önceki haber Mekies ısrarcı: "Lambiase, McLaren'ın takım patronu olacak"
Sonraki haber Schiff: "Hamilton ve Verstappen arasındaki '2021 yarası' hiçbir zaman kapanmayacak"

Öne Çıkan Yorumlar

Son Haberler