Ana içeriğe geç

Ücretsiz üye olun

  • Favori makalelerinize hızlı erişim sağlayın

  • Son dakika haberleri ve favori sürücülerle ilgili bildirimleri yönetin

  • Yorumlarınızla sesinizi duyurun

FIA, Verstappen'in gazeteciyle yaşadığı polemikten rahatsız olmuş!

FIA'nın, Japonya Grand Prix'sinde Max Verstappen'in bir İngiliz gazeteciyi medya oturumundan çıkarmasının ardından Red Bull ile iletişime geçtiği bildirildi.

Max Verstappen, Red Bull Racing

Max Verstappen, Red Bull Racing

Fotoğraf: Sam Bagnall / Sutton Images via Getty Images

Suzuka'daki medya oturumunda Max Verstappen, The Guardian muhabiri Giles Richards salondan ayrılmadan konuşmaya başlamayı reddetti.

Hollandalı pilotun bu tavrının, geçen sezon Abu Dabi Grand Prix’si sonrası yaşanan bir anlaşmazlıktan kaynaklandığı belirtildi. Richards, o dönemde Verstappen'in İspanya GP'de George Russell ile yaşadığı tartışmalı temas nedeniyle şampiyonluğu kaybettiğini öne sürmüştü. Verstappen ise bu yoruma katılmadığını açıkça dile getirmişti.

Japonya GP öncesinde yeniden karşı karşıya gelen ikili arasında gerginlik devam etti. Verstappen'in Richards'ı göstererek, 'O çıkmadan başlamam' dediği aktarıldı.

Son gelen bilgilere göre FIA, Formula 1 Medya Danışma Konseyi'nde konunun gündeme gelmesinin ardından Red Bull'a yaşananlara dair rahatsızlığı iletti. GPblog'un haberine göre, ilgili gazeteciyle birlikte FIA yetkilileriyle bir görüşme gerçekleştirildi ve bu görüşmede yaşanan olayla ilgili endişeler Red Bull'a aktarıldı.

FIA logosu

FIA logosu

Fotoğraf: Gabriele Lanzo / Alessio Morgese / NurPhoto via Getty Images

Yaşanan olay, padokta büyük yankı uyandırırken Verstappen, hafta sonunda Hollanda basınına verdiği demeçte davranışının nedenini şöyle açıkladı: "Bu soruyu daha önce yaklaşık 20 kez farklı insanlara yanıtladım."

"Konu sorunun kendisi değildi. Düşünce sürecimi ve o zaman ne olduğunu her zaman açıkça anlattım. Ama sezonun son yarışından sonra bana bu soruyu sorarken yüzüme gülünmesi ve bunun kötü niyetle yapılması büyük bir saygısızlık."

"Bana saygı gösterilmiyorsa, benim de saygı göstermeme gerek yok. Hayat böyle, oldukça basit."

"Normalde herkese saygım var. Bana çok soru soruluyor, saçma olanlar da var ama cevaplıyorum. Bu Formula 1'in bir parçası."

"Ancak bu durumda soru açıkça kötü niyetle soruldu. Abu Dabi’de kamera sadece bana dönüktü, arkasında neler olduğunu görmüyorsunuz. Bana göre bu tamamen saygısız bir yaklaşımdı."

İzle: F1 Teknik 2026: ADUO sistemi nedir? Hangi motor üreticileri önde? Aston Martin'de sorun ne?

Önceki haber Mercedes, Nürburgring'deki lastik testinde McLaren'ı geride bıraktı
Sonraki haber Aston Martin’de Newey’nin rolü tartışılıyor: “Takımın morali çok düşük”

Öne Çıkan Yorumlar

Son Haberler