Ana içeriğe geç

Ücretsiz üye olun

  • Favori makalelerinize hızlı erişim sağlayın

  • Son dakika haberleri ve favori sürücülerle ilgili bildirimleri yönetin

  • Yorumlarınızla sesinizi duyurun

FIA, Mercedes ve Red Bull’un avantaj elde ettiği yöntemi yasakladı

FIA’nın, Mercedes ve Red Bull tarafından sıralama turlarında kullanılan ve araçlara önemli hız avantajı kazandıran bir yöntemi yasakladığı öne sürüldü.

Starting grid

Starting grid

Fotoğraf: Peter Fox

Her iki takımın da tur sonlarında hız kazanmak için zorunlu bir kuralın açığından avantaj elde ettiği gündeme geldi. Yabancı basının haberine göre Mercedes ve Red Bull, araçların enerji kullanımını saniyede 50 kW azaltmasını zorunlu kılan sistemi aşmanın bir yolunu buldu.

Normalde uygulanması gereken söz konusu ‘kademeli yavaşlama’ prosedürü yerine, iki takım da maksimum enerji kullanımını daha uzun süre koruyarak, gücü sistematik olarak azaltılan rakiplerine kıyasla 50-100 kW arasında avantaj elde etti.

Bu yöntem, acil durumlarda MGU-K sistemini devre dışı bırakılmasına izin veren kuralların esnekliğinden faydalanıyordu. 

Bu kural, aslında yarış esnasında meydana gelebilecek gerçek sorunlar karşısında araç bileşenlerinin zarar görmesini önlemek için tasarlanmıştı. Ancak Mercedes ve Red Bull’un bu durumu kendi avantajlarına çevirmenin bir yolunu buldukları ortaya çıktı.

Normal şartlarda kademeli yavaşlamayı sağlayan sistemin devre dışı bırakılması, MGU-K’nın 60 saniyelik bir soğuma sürecine girmesini sağlıyor ve bu durum yarışta ya da çoğu sıralama turunda ciddi dezavantaj oluşturuyor. Ancak takımlar, sıralama turlarının son kısımlarında bu yöntemin avantaj sağlayabileceğini keşfetti; çünkü sonrasındaki yavaş turlarda MGU-K gücüne ihtiyaç duyulmuyordu.

Bu uygulama, özellikle martta düzenlenen Japonya GP sırasında güvenlik endişelerine de yol açtı. Mercedes pilotu Kimi Antonelli ile Red Bull pilotu Max Verstappen kademeli güç kaybı yaşayarak virajlarda yavaş kalırken, Williams pilotu Alexander Albon antrenman seansında sistemle ilgili sorunlar nedeniyle tamamen durmak zorunda kalmıştı.

Habere göre Ferrari de bu durumun güvenlik riskleri hakkında FIA’ya endişelerini iletti.

Gerekli düzeltmelerin ardından FIA’nın, yayımladığı kurallarda MGU-K sisteminin yalnızca gerçek acil durumlarda devre dışı bırakılabileceğini, performans avantajı sağlamak amacıyla kullanılmasının yasaklandığını açıkça belirttiği ifade ediliyor.

Önceki haber Lawson, Racing Bulls’ta kalıcı olabilir
Sonraki haber Williams, FW48’in sorunlarıyla boğuşmaya devam ediyor

Öne Çıkan Yorumlar

Son Haberler