FIA, Kanada GP için enerji limitini sezonun en düşük seviyesine çekti
FIA, Kanada Grand Prix'si sıralama turları için maksimum geri kazanılabilir enerji limitini sezonun en düşük seviyesi olan 6.0 MJ değerine düşürdü.
Montreal signboard
Fotoğraf: Alastair Staley / LAT Images via Getty Images
Montreal'deki Circuit Gilles Villeneuve'de bu hafta sonu yapılacak yarışta, ana yarış ve sprint sıralama turlarında uygulanacak bu değişiklikle birlikte, pilotların tam gaz turlara daha fazla odaklanmasının hedeflendiği belirtiliyor.
FIA'nın yayınladığı güç ünitesi teknik verilerine göre, enerji limitleri her pistin frenleme karakteristiğine göre ayrı ayrı belirleniyor. Kanada'da bu değer, sıralama turlarında bir tur boyunca maksimum 6.0 MJ ile sınırlandırıldı.
Bu rakam, sezonun en düşük seviyesi olarak kayıtlara geçti. Sezonun açılış yarışı Avustralya'da limit 7.0 MJ olarak uygulanmış, Miami'de ise 8.0 MJ seviyesine kadar çıkılmıştı.
Bu değişikliğin temel amacı, sıralama turlarında içten yanmalı motorun etkisini artırmak ve elektrik enerjisine aşırı bağımlılığı azaltarak daha doğal bir sürüş hissi elde etmek olarak açıklanıyor.
Daha düşük enerji limiti sayesinde pilotların tur boyunca 'lift and coast' (gazı keserek süzülme) gibi yapay enerji yönetimi tekniklerine daha az başvurması ve frenlemelerde doğal şekilde enerji kazanması hedefleniyor.
Fotoğraf: Andrew Caballero-Reynolds / AFP via Getty Images
Yarış temposunda ise enerji limitleri daha yüksek tutuluyor: sprint ve ana yarışta 8.0 MJ, DRS benzeri 'Geçiş Modu' kullanımında ise 8.5 MJ sınırı uygulanacak.
Circuit Gilles Villeneuve'ün yapısı nedeniyle bu düşük limitin yine de yeterli olabileceği düşünülüyor. Özellikle pistin saç tokası virajından sonra gelen uzun frenleme bölgesi, enerji geri kazanımı açısından avantaj sağlıyor.
Konuyla ilgili konuşan Racing Bulls pilotu Liam Lawson, bunun hafta sonu içinde netleşeceğini söyledi: "Bunu kesin olarak bilmek zor. Hafta sonu boyunca değişiyor; cuma antrenmanlarından cumartesi sıralamaya kadar pist ve tutuş seviyesi farklılaşıyor."
"Bence bu sorun bu hafta sonu sürücüler tarafından tam anlamıyla çözülemeyecek."
"Muhtemelen sıralamada biraz zorlanacağız ama her hafta değişen bir şey ve geliştirmeye çalışıyoruz."
Mercedes pilotu George Russell ise simülasyonların değişikliğin doğru yönde olduğunu gösterdiğini belirtti: "Bence çok büyük bir etkisi olmayacak."
"Simülasyonlara baktığımızda düzlük sonlarında hız kaybı görünmüyor ve lift and coast gibi şeylere gerek kalmıyor. Bence bu doğru bir adım, burada daha sorunsuz bir sistem olacak."
Bu İçeriği Paylaşın veya Kaydedin
Abone olun ve Motorsport.com'a reklam engelleyicinizle erişin.
Formula 1'den MotoGP'ye kadar doğrudan padoktan haber yapıyoruz çünkü biz de sizin gibi sporumuzu seviyoruz. Uzman gazeteciliğimizi sunmaya devam etmek için web sitemiz reklam kullanıyor. Yine de size reklamsız bir web sitesinin keyfini çıkarma ve reklam engelleyicinizi kullanmaya devam etme fırsatı vermek istiyoruz.
Öne Çıkan Yorumlar