Eski Red Bull yöneticisi: "Verstappen gerçekten F1'den ayrılabilir"
Eski Red Bull Operasyon Direktörü Richard Hopkins, Max Verstappen'in Formula 1'den ayrılma tehdidinin ciddiye alınması gerektiğini söyledi. Ancak Hopkins'e göre Verstappen ayrılsa bile Formula 1 yoluna devam edecek kadar güçlü bir konumda.
Max Verstappen, Red Bull Racing
Fotoğraf: Geoff Robins / LAT Images via Getty Images
Kanada Grand Prix’si hafta sonunda Max Verstappen, 2027 için planlanan motor düzenlemesi değişikliklerinin kabul edilmemesi halinde Formula 1'deki geleceğini yeniden değerlendirebileceğini açıklamıştı.
Hollandalı pilot, mevcut güç ünitesi yapısındaki içten yanmalı motor ve elektrik gücü arasındaki yaklaşık 50-50 dağılımın, 2027'de 60-40 oranına çekilmesini destekliyor. Verstappen, bu değişikliğin gerçekleşmemesi durumunda mevcut şartlarda yarışmaya devam etmenin 'zihinsel olarak sürdürülebilir olmadığını' söylemişti.
Crash.net'e konuşan Richard Hopkins, Verstappen'in açıklamalarının bir pazarlık hamlesi olmadığını düşünüyor.
Hopkins, "Dürüst olmak gerekirse söylediklerinin gerçek olduğunu düşünüyorum."
"GT3 araçlarıyla yaptığı son yarış deneyimleri ona yeniden 'gerçek yarışın' ne olduğunu hatırlattı."
"Formula 1 hâlâ dünyanın en üst düzey motor sporu ve teknoloji platformu. Ancak GT yarışları çok daha ham ve farklı bir deneyim sunuyor."
"Bu yüzden bunun boş bir tehdit olduğunu düşünmüyorum. Eğer talepleri karşılanmazsa spordan ayrılma ihtimali olduğunu düşünüyorum."
"Bunu sadece kendi çıkarı için yaptığını da düşünmüyorum. Formula 1'in şu anki yönünün yanlış olduğuna inanıyor ve bunu değiştirmeye çalışıyor."
Max Verstappen, Red Bull Racing
Hopkins’e göre Verstappen kariyerinde artık farklı hedefleri değerlendirebilecek bir noktaya geldi.
"Artık ilk galibiyetini veya ilk dünya şampiyonluğunu kovalamıyor. Bu yüzden kariyerinin geri kalanında ne yapmak istediğini düşünmeye başlaması normal."
"Formula 1’de yapmak istediği her şeyi yaptı mı? Muhtemelen hayır. Ama Le Mans’a veya başka serilere gitmek isteyebilir."
Hopkins, Verstappen’in ayrılmasının spor için önemli bir kayıp olacağını kabul ederken Formula 1’in tek bir isme bağımlı olmaması gerektiğini vurguladı: "Eğer Formula 1, sahip olduğu tüm yatırım, ortaklar ve yüz milyonlarca taraftara rağmen tek bir kişiye bağlıysa, o zaman gerçekten endişelenmemiz gerekir."
"Max olağanüstü bir pilot. Bu hafta sonu Monako'da Red Bull favori olmayabilir ama Max Verstappen’i asla hafife alamazsınız."
"Ayrılması üzücü olurdu ama Formula 1 onsuz da devam eder."
"Spor hiçbir zaman tek bir kişi ya da tek bir takım etrafında dönmemeli."
Verstappen’in adı son yıllarda sık sık Mercedes ile anılırken, Hopkins mevcut durumda bunun kolay bir karar olmayacağını düşünüyor.
Özellikle Kimi Antonelli ve George Russell ikilisinin performansına dikkat çeken Hopkins şunları söyledi: "Şu an takımdan kimi göndermek doğru olur? Bence bu çok zor bir karar."
"Max griddeki en iyi pilot olabilir ama diğerlerinden çok büyük farkla önde olduğunu düşünmüyorum."
"Ben olsam elimdeki kadroyla devam ederdim."
Bu İçeriği Paylaşın veya Kaydedin
Abone olun ve Motorsport.com'a reklam engelleyicinizle erişin.
Formula 1'den MotoGP'ye kadar doğrudan padoktan haber yapıyoruz çünkü biz de sizin gibi sporumuzu seviyoruz. Uzman gazeteciliğimizi sunmaya devam etmek için web sitemiz reklam kullanıyor. Yine de size reklamsız bir web sitesinin keyfini çıkarma ve reklam engelleyicinizi kullanmaya devam etme fırsatı vermek istiyoruz.
Öne Çıkan Yorumlar