Ana içeriğe geç

Ücretsiz üye olun

  • Favori makalelerinize hızlı erişim sağlayın

  • Son dakika haberleri ve favori sürücülerle ilgili bildirimleri yönetin

  • Yorumlarınızla sesinizi duyurun

Domenicali: "ABD Formula 1'i anlamaya başlıyor"

Stefano Domenicali, Miami Grand Prix hafta sonunun ardından yaptığı değerlendirmede, Formula 1’in ABD’de giderek daha iyi anlaşıldığını ve organizasyonun geldiği noktadan memnun olduğunu söyledi.

Stefano Domenicali, CEO of the Formula One

Stefano Domenicali, CEO of the Formula One

Fotoğraf: Clive Mason/Getty Images

Sezonun ilk üç yarışına kıyasla Miami'de izlenen yarışın hem rekabet hem de seyir zevki açısından daha üst seviyede olduğu dikkat çekti. Bu gelişimde, verilen aranın ardından yapılan kural değişikliklerinin yanı sıra, 2026 araçlarının zayıf yönlerini fazla öne çıkarmayan pistin de etkili olduğu düşünülüyor.

Hafta sonu boyunca hava durumu da önemli bir faktör olurken, yarışın üç saat erkene alınmasıyla olası fırtına riskinden kaçınıldı.

Sky'a konuşan Stefano Domenicali şu ifadeleri kullandı: "Ne yazık ki Alex Zanardi'nin vefatıyla duygusal açıdan zor bir hafta sonuydu. Ancak buna rağmen gerçekten çok güzel bir Grand Prix izledik."

"Amerika'da insanlar Formula 1'in ne olduğunu anlamaya başlıyor. Sporumuzun büyüklüğünü gösteren ciddi bir ilgi var. Formula 1 her zaman ileriye bakan bir spor ve bundan dolayı çok mutluyum."

Sprint formatına yönelik eleştirilere de değinen Domenicali, Miami'de bu formatın iyi çalıştığını savundu: "Biz dayanıklıyız. Başta herkes konuşur ama sonunda birileri sonuçları değerlendirir."

"Bunun merkezinde elbette sportif rekabet var; pilotlar, takımlar ve mühendisler arasındaki mücadele. Ama bunun ötesinde farklı bir boyut da var ve insanlar bunu farklı bir şekilde yaşıyor."

"Kurallar sürekli evrim geçiriyor, bu Formula 1'in doğasında var. Tüm paydaşlarla birlikte gelişen trendleri dikkate alıyoruz ama şu an odak noktamız yarışların gerçekten heyecan verici olması."

"Şimdi sırada Kanada var ve tüm odağımız orada. Ancak şu an içinde bulunduğumuz durumdan dolayı mutluyum."

Önceki haber Briatore: "Colapinto'dan her yarış hafta sonu bu performansı bekliyoruz"
Sonraki haber Ben Sulayem, Wolff'ün Alpine hissesi satın alımını eleştirdi

Öne Çıkan Yorumlar

Son Haberler