Ana içeriğe geç

Ücretsiz üye olun

  • Favori makalelerinize hızlı erişim sağlayın

  • Son dakika haberleri ve favori sürücülerle ilgili bildirimleri yönetin

  • Yorumlarınızla sesinizi duyurun

De la Rosa: “Wheatley şu an için takıma katılmıyor”

De la Rosa, Newey’nin görevinde değişiklik yapılmadığını ve mevcut yapıya güven duyduklarını söyledi.

Jonathan Wheatley, Team Principal, Audi F1 Team

Aston Martin temsilcisi Pedro de la Rosa, Jonathan Wheatley’nin şu aşamada takıma katılmayacağını belirtirken, Adrian Newey’nin takım patronluğu rolünde herhangi bir değişiklik planlanmadığını da açıkladı.

Wheatley, geçtiğimiz hafta Audi’deki görevinden “kişisel nedenler” dolayısıyla ayrılmıştı. Bu gelişme, deneyimli ismin Aston Martin’de takım patronu olarak göreve başlayacağı yönündeki iddiaları da beraberinde getirmişti. Ancak takımın açıklaması, bu tür söylentilere mesafeli yaklaşıldığını ortaya koydu.

Aston Martin, Audi’nin ayrılığı duyurmasının hemen ardından yaptığı açıklamada, Adrian Newey’nin mevcut rolünü koruyacağını vurgulayarak, “Diğer takımların üst düzey yöneticilerinden Aston Martin’e katılmak istedikleri yönünde sık sık talep alıyoruz ancak prensiplerimiz doğrultusunda söylenti ve spekülasyonlar hakkında yorum yapmıyoruz.” ifadelerini kullandı.

Japonya Grand Prix hafta sonunda basına konuşan de la Rosa da takımın mevcut yapısından memnun olduğunu belirterek bu yaklaşımı yineledi.

“Şu anda sahip olduğumuz yapıdan da takımı organize etme şeklimizden de memnunuz. Adrian sadece takım patronu olarak görülebilir ama aslında bundan daha fazlası; yönetici teknik ortak rolünde. Bu yapı aynı şekilde devam edecek.”

Wheatley’nin ayrılığıyla ilgili detaylara girmek istemeyen de la Rosa, konunun net olmadığını ifade etti.

“Jonathan ayrıldı ama neden ayrıldığını ve durumun ne olduğunu bilmiyoruz. Bildiğimiz tek şey, bizim bir takım patronumuz var o da Adrian Newey. Bu değişmeyecek.”

Pedro de la Rosa, Aston Martin F1 Takımı

Pedro de la Rosa, Aston Martin F1 Takımı

Fotoğraf: Zak Mauger / Motorsport Images

Aston Martin’in son yıllarda sık sık yönetim değişikliği yaşadığına dikkat çeken de la Rosa, bu noktadan sonra istikrar sağlamaya odaklanmak istediklerini, “Mevcut yapımıza inanmalıyız ve artık bunu değiştirmemeliyiz.” ifadeleriyle dile getirdi.

Wheatley’nin takıma katılıp katılmayacağı sorusunu ise, “Şu an için hayır. Söylenti ve spekülasyonlar hakkında yorum yapmamalıyız. Jonathan’ın geleceğine de saygı duymamız gerekiyor.” şeklinde cevapladı.

Öte yandan Aston Martin, 2026 sezonuna zorlu bir başlangıç yaptı. Honda ile başlatılan yeni fabrika motoru projesinde yaşanan titreşim sorunları, hem bataryalara zarar veriyor hem de pilotların fiziksel durumunu etkiliyor. Bu nedenle AMR26 henüz hiçbir yarışı tamamlayamadı. De la Rosa, tüm bu sorunlara rağmen takımın pozitif yaklaşımını da savundu.

“İşler iyi gittiğinde de kötü gittiğinde de insanların yüzüne bakabilmeniz gerekiyor. Neden bu durumda olduğumuzu açıklamak zorundayız.”

“Elbette mutlu değiliz ama insanların mücadele ettiğimizi de bilmesi gerekiyor. Hayal kırıklığına kapılacak zaman yok; herkesten daha çok çalışmalı ve bunu doğru bir stratejiyle yapmalıyız.”

Önceki haber Elkann: “2025’te Ferrari hedeflerin gerisinde kaldı ama ders çıkarıyoruz”
Sonraki haber Mekies: “Şu an çok gerideyiz, temel sorunlarımız var”

Öne Çıkan Yorumlar

Son Haberler