Ana içeriğe geç

Ücretsiz üye olun

  • Favori makalelerinize hızlı erişim sağlayın

  • Son dakika haberleri ve favori sürücülerle ilgili bildirimleri yönetin

  • Yorumlarınızla sesinizi duyurun

Buxton: "FIA, sorunları tek başına çözemeyecek"

Formula 1 yorumcusu Will Buxton, sezonun başındaki sorunların ardından FIA'nın tek başına çözüm üretme kapasitesini sorgulayarak, takımlar ve federasyonun birlikte hareket etmesi gerektiğini söyledi.

F1 and FIA logo

F1 and FIA logo

Fotoğraf: Benjamin Vinel

Yeni regülasyonlar her zaman heyecan yaratsa da 2026 kuralları, özellikle güç ünitelerindeki büyük değişim ve MGU-H sisteminin kaldırılması nedeniyle başından beri endişeyle karşılanıyordu.

Özellikle düzlüklerde yaşanan güç düşüşü ve enerji yönetimi sorunları, sezonun ilk üç yarışında hem pilotlar hem de taraftarlar tarafından yoğun şekilde eleştirildi. Artan geçiş sayısı ise bazı pilotlar tarafından 'yapay' olarak nitelendirildi.

Bu gelişmelerin ardından F1 Komisyonu, nisan arasını fırsat bilerek bir dizi toplantı düzenledi.

Ancak Buxton, FIA'nın bu sorunları tek başına çözebileceğinden emin değil.

Buxton, “Doğru yönde adım atılıp atılmayacağından emin değilim. FIA'nın bunun olacağını yıllardır bildiğini ama hiçbir şey yapmadığını düşünüyorum.”

"Maliyetleri düşürmek istediler ve MGU-H'yi kaldırdılar ama elektrik ve içten yanmalı motor arasındaki 50-50 güç dağılımını değiştirmediler."

“Şu anki en büyük sorun bu: Harcadığınız enerjiyi geri kazanma hızınızdan daha hızlı kullanıyorsunuz. Kimse bunu nasıl öngöremedi?" dedi.

Buxton, mevcut durumda FIA’nın kısa sürede çözüm bulmasının zor olduğunu belirterek sürecin ortak bir çalışma gerektirdiğini söyledi: "Bu değişiklikleri yapacak olan kişiler, bu durumun yaşanmasını engellemek için daha önce hiçbir şey yapmadı.”

“Şimdi bir ay içinde çözüm bulmaları gerekiyor. Bu yüzden bu süreç mutlaka iş birliği içinde yürütülmeli."

İzle: F1 Teknik 2026: ADUO sistemi nedir? Hangi motor üreticileri önde? Aston Martin'de sorun ne?

Önceki haber Aston Martin’de Newey’nin rolü tartışılıyor: “Takımın morali çok düşük”
Sonraki haber F1'de fikir ayrılığı: FIA elektrik gücünü düşürmek istiyor, Liberty Media izin vermiyor!

Öne Çıkan Yorumlar

Son Haberler