Ana içeriğe geç

Ücretsiz üye olun

  • Favori makalelerinize hızlı erişim sağlayın

  • Son dakika haberleri ve favori sürücülerle ilgili bildirimleri yönetin

  • Yorumlarınızla sesinizi duyurun

Verstappen’e takımından destek: “Eleştirilerinde haklı”

Sebastien Buemi, Verstappen’ın yeni F1 kurallarına yönelik eleştirilerine katıldığını açıkladı.

Laurent Mekies, Red Bull Racing Takım Direktörü, Ben Waterhouse, Red Bull Racing Performans Mühendisliği Başkanı

Laurent Mekies, Red Bull Racing Takım Direktörü, Ben Waterhouse, Red Bull Racing Performans Mühendisliği Başkanı

Fotoğraf: Red Bull Content Pool

Max Verstappen’in Formula 1’in yeni güç ünitesi kurallarına yönelik eleştirileri, Red Bull tarafından desteklendi. Takımın simülatör pilotu Sébastien Buemi, Hollandalı sürücünün görüşlerinin son derece önemli ve haklı olduğunu vurguladı.

Uzun yıllardır Red Bull bünyesinde yer alan Buemi, aynı zamanda Formula E ve Dünya Dayanıklılık Şampiyonası’nda da yarışıyor. İsviçreli pilot, geçen yıl takımın kendi güç ünitesini geliştirdiği ilk araç olan RB22’nin çalışmalarında da rol almıştı.

Red Bull, 2026 sezonuna çalkantılı başladı. Melbourne’de olumlu bir sonuç elde edilirken, Şanghay’da yaşanan güç ünitesi kaynaklı sorunlar performansı ciddi derecede etkiledi. Verstappen, sezon açılışında yol tutuşundan kaynaklanan bir sorun nedeniyle kaza yaparken, Çin Grand Prix’sinde ise ERS (Enerji Geri Kazanım Sistemi) soğutma arızası nedeniyle yarış dışı kaldı.

Max Verstappen, Red Bull Racing

Max Verstappen, Red Bull Racing

Fotoğraf: Sam Bloxham / Motorsport Images via Getty Images

Yeni kurallardan memnun olmadığını açık bir dille sık sık dile getiren Verstappen, daha önce bu düzenlemeleri “yarış karşıtı”, “steroidli bir Formula E” ve “Mario Kart” olarak nitelendirmişti.

Buemi ise basına verdiği bir röportajda yeni düzenlemelerle ilgili fikirleri sorulduğunda Verstappen’ın eleştirilerinin dikkate alınması gerektiğini belirtti.

“Bence Max’ın bu sporda görüşlerini açıkça ifade edebilecek kadar başarı kazandığını söyleyebiliriz ve söyledikleri son derece önemli.”

“Kurallar şu an böyle ve biz de mümkün olduğunca adapte olmaya, ona daha iyi bir araç vermeye çalışıyoruz.”

“Ama açıkçası Max’e katılmamak zor. Uzun zamandır Formula E’deyim ve bazı şeyler gerçekten benzer. Bazı yönler daha iyi, bazıları ise biraz daha kötü diyebilirim.

“Sonuçta o da söylemişti: “İster bir araba olsun ister bir alışveriş arabası, elinizden gelenin en iyisini yaparsınız.” Önemli olan bu.”

 

Önceki haber Stroll: "Honda'nın bir mucize yaratması için dua edin!"
Sonraki haber Ocon: "Bu araçlarla adil bir şekilde yarışmak zor"

Öne Çıkan Yorumlar

Son Haberler